Jučer-danas-sutra
KAKO SI POMOĆI
Savjeti za isprobavanje novih rješenja u učionici
objavljeno: 29. ožujka 2018.

Iskusnom je učitelju mnogo lakše isprobavati nove stvari. Iza vas su godine iskustva na koje se možete osloniti ako stvari krenu po zlu. To se događa stalno. Nakon cijelog desetljeća poučavanja, još nailazim na probleme dok pokušavam primijeniti nešto novo u učionici. Ali ti problemi ne bi trebali spriječiti učitelje, nove ili iskusne, da isprobavaju nova i inovativna rješenja u učionici.

Ovdje je nekoliko savjeta za implementiranje novih ideja ili planova lekcija.

 ZATRAŽITE SAVJET KOLEGA UČITELJA    

Ako se sat ili aktivnost ne odvijaju onako kako ste planirali, ne trebate odmah odbaciti cijeli koncept. Procijenite različite aspekte i odredite male potencijalne promjene kako biste optimizirali aktivnost.

Kada sam poučavala engleski jezik u srednjoj školi, prvi sam puta ugradila javni govor u nastavu. Moji su se učenici trenutno prestrašili izlaganja pred svojim kolegama i prva je vježba prošla katastrofalno. Svi su bili vidno nervozni i, iako sam ih željela pripremiti za stvarni život, željela sam to ipak provesti na njima ugodan način.

Da ne uništim cijelu zamisao, izmijenila sam način izvođenja vježbe. Umjesto da odmah izlažu pred cijelim razredom, zamolila sam ih da prvo snime svoj govor na mobitel i zatim ga puste na nastavi. To im je omogućilo da isprobaju govor nekoliko puta prije nego puste željenu verziju. U razredu smo razgovarali o dikciji, tonu, brzini prije nego što smo se upustili u javni govor. Na taj su se način učenici osjećali ugodnije i bolje pripremljeno za govor pred publikom.

  UKLJUČITE UČENIKE U PROCES   

Kad god je to moguće, budite iskreni i izravni sa svojim učenicima. Obavijestite ih kada isprobavate nešto novo i zamolite ih da vam kao razred pomognu naći pravi put kroz novo iskustvo. Zatražite njihov doprinos i upitajte ih na kraju što im se svidjelo ili nije i na koji bi način oni to proveli.

Uključite li ih u proces proizvodnje nove ideje ili plana lekcije, to će ih još više zainteresirati za samu aktivnost.

  BUDITE NA ‘TI’ S NEUSPJEHOM  

Shvatite da ne može sve teći savršeno, a posebno kad isprobavate nešto novo. Kada nešto pođe po zlu ili se dogodi nešto neočekivano, opustite se i sjetite se da ste u procesu učenja. Kao učitelji, često podsjećamo učenike da trebaju učiti na svojim pogreškama. Trebali bismo se sjetiti slijediti vlastiti savjet.

Ako riskirate kao novi učitelj, to može biti zastrašujuće, ali su mogućnosti beskonačne. Ne čekajte da postanete veteran kako biste mogli isprobavati nove stvari, vaši će vam učenici na tome biti zahvalni.

………………

NAPOMENA

  • NeaToday.org – svakodnevno donosi najnovije vijesti iz obrazovnog svijeta.
  • neatoday.org