Školstvo u medijima
JAPANSKE ŠKOLE KOSEN
Kako stvaraju novu generaciju inovatora
objavljeno: 29. ožujka 2018.

To također zahtijeva široko znanje raznih područja. Provedemo li cijeli svoj život u jednoj disciplini, nećemo steći vještine potrebne za povezivanje i stvaranje izuma koji mijenja život.

Za škole je stoga izazov ostati vjeran disciplinama, a u isto vrijeme ohrabrivati međudisciplinarno učenje i izgrađivanje kapaciteta koji će učenicima pomoći da na probleme gledaju „kroz višestruke leće”.

Neke zemlje primjerice pokušavaju razviti kroskurikularne sposobnosti. Japanske škole Kosen  jedinstven su primjer.

Predsjednik mreže škola Kosen Isao TANIGUCHI nedavno mi je pokazao njihov kampus u Tokiju i mogu reći da je to bio jedan od najimpresivniji školskih posjeta na kojima sam ikad bio. Na prvi pogled kampus izgleda kao strukovna škola, zbog toga što se većina učenja oslonjena na tehnike koje uključuju rad rukama, zatim na suradnju i projektno-usmjereno učenje. Ali za one koji bi mogli povezati praktično učenje s kurikulumom koji je akademski manje rigorozan, Kosen je mnogo drukčiji od toga.

Zapravo, škole Kosen među najselektivnijim su srednjim školama i fakultetima u Japanu, a kurikulum je jednako usredotočen na umjetnost kao i na tehničke i znanstvene studije. Oko 40 posto diplomanada nastavit će obrazovanje na fakultetu, a oni koji odaberu izravno ući na tržište rada mogu očekivati u prosjeku 20 poslovnih ponuda kao najtraženiji inovatori i inženjeri u Japanu.

………

Ono što škole Kosen čini drukčijima jest njihova jedinstvena mješavina učenja temeljenog na radu u učionicama, praktikumima i na projektima.

………

U školama Kosen učenje je ujedno kroskurikularno i usmjereno na učenika, a učitelji uglavnom mentoriraju, podupiru i procjenjuju. Ovo nije jedan od onih jednotjednih projekata koje smo se naviknuli gledati u mnogim svjetskim školama; sasvim suprotno, učenici škola Kosen obično nekoliko godina razvijaju i realiziraju svoje velike ideje.

Toshiki Tomihira, učenik koji se opredijelio za elektrotehniku, pozvao me na fascinantno virtualno iskustvo vožnje kajakom. Daisuke Suzuki, učenik kemije, traži jeftino rješenje za odstranjivanje teških metala iz tla. Za razliku od većine drugih školskih projekata, plodovi rada učenika u školama Kosen obično ne završavaju u košu za smeće, već u inkubatoru, gdje pronalaze svoj put do tržišta kao jedna od mnogih japanskih inovacija.

Iako je projektno temeljeno učenje tek nedavno postalo trend, škole Kosen rade još od ranih 1960-ih, što za ostatak svijeta može značiti da se ovdje ne radi samo o još jednom obećavajućem već dokazanom pristupu.  

 

Želite li naučiti više o tome kako učitelji u Japanu pomažu učenicima razviti vještine kritičkog razmišljanja i rješavanja problema, pogledajte ovaj video.

……………

NAPOMENA

  • OECD-ov blog Education & Skills Today raspravlja o postojećim i budućim problemima u obrazovanju, koji uključuju uspješnost učenika na međunarodnim testovima (PISA), vještine 21. stoljeća, kretanja u višem obrazovanju, rani i predškolski odgoj i obrazovanje i dr.
  • Izvor: oecdeducationtoday.blogspot.hr