Zamjenica krapinsko-zagorskog župana Jasna Petek na početku programa pozdravila je tristotinjak učenika i njihovih mentora te uz zahvale organizatorima, stručnom suradniku Denisu Vinceku iz OŠ Ante Kovačića iz Zlatara istaknula: „Danas sam ponosna i sretna, ponosna što je ovaj projekt niknuo u Krapinsko-zagorskoj županiji. Ponosna sam i na naše male Zagorke i Zagorce koji su se priključili ovom sjajnom projektu, a sretna sam što iz godine u godinu rastemo i što su vrijednosti projekta ‘Čitajmo zajedno – čitajmo naglas’ prepoznate u svim krajevima naše domovine” – rekla je zamjenica župana za društvene djelatnosti te pozvala sve sudionike ovog projekta da što više čitaju, i školsku lektiru i dijela izvan nje.
Okupljene su pozdravili i pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja Lidija Kralj, viši savjetnik iz Agencije za odgoj i obrazovanje Miroslav Mićanović i ravnatelj OŠ Ante Kovačića iz Zlatara Marijan Posarić, a završnici je prisustvovala i gradonačelnica Zlatara Jasenka Auguštan Pentek.
Projekt „Čitajmo zajedno – čitajmo naglas” 2011. godine pokrenuo je stručni suradnik knjižničar Denis Vincek iz OŠ Ante Kovačića iz Zlatara. Tada su sudjelovale četiri škole iz Krapinsko-zagorske županije, dok je ove školske godine broj sudionika narastao na 1233 učenika iz 51 škole iz cijele Hrvatske, od čega je devet škola iz Krapinsko-zagorske županije. Projekt se održava svake školske godine od rujna, a završnica je uoči Međunarodnog dana dječje knjige (2. travnja). Na završnicu u pravilu dolaze dva učenika iz svake škole i u tri minute predstavljaju pročitano (plesom, pjesmom, igrokazom, plakatom, filmom…). Ove je godine najviše djela predstavljeno novim medijima i web 2.0 alatima, koje su učenici u školama izradili samostalno, a sve pod motom Oživjeti knjige multimedijom. [ IZ DRUGIH IZVORA | kzz.hr ]
CILJEVI PROJEKTA „ČITAJMO ZAJEDNO – ČITAJMO NAGLAS”:
- promicanje i poticanje čitanja naglas
- promocija školske knjižnice
- razvijanje svijesti o važnosti i utjecaju čitanja naglas
- razvijanje čitalačkih sposobnosti i vještina (čitateljske kompetencije); razvijanje vještine čitanja s razumijevanjem i povezivanje usvojenih pojmova iz pročitanih naslova
- razvijanje svih vrsta pismenosti
- promocija hrvatske dječje književnosti, jezika, povijesti i kulture
- upoznavanje djela dječje književnosti, jezika, povijesti i kulture, čiji autori nisu iz Hrvatske
- uporaba novih medija u interpretaciji književnog djela
- bogaćenje jezika i razvijanje kritičkog mišljenja
- kreativna i suradnička uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije
- ovladavanje metodama istraživačkog rada
- unaprjeđivanje vještina i sposobnosti javnog nastupa
- promocija europskog identiteta
- upućivanje javnosti na važnost čuvanja kulturnog blaga i važnost školske knjižnice.