Školstvo u medijima
TKO HOĆE, UVIJEK ZNA I KAKO
Deset savjeta za borbu protiv psovki
objavljeno: 3. travnja 2018.

… ono što su ih stariji učenici potaknuli da kažu ili riječi koje su zapamtili s televizije ili društvenih mreža. Neki učenici upotrebljavaju neprikladan jezik zbog čiste frustracije i ljutnje, drugi da privuku pažnju, kako bi impresionirali ili bili u središtu pažnje. Važno je zapamtiti da mlađi učenici ne razumiju uvijek koliko su riječi koje izgovaraju neprikladne.

Ako čujete da učenici psuju međusobno ili ste vi meta njihovih uvredljivih komentara, što ćete učiniti? Pogledajte sljedeće savjete, jamčim njihov uspjeh.

DESET SAVJETA ZA BORBU PROTIV PSOVKI

  Ciljajte nisko

Iako biste instinktivno „eksplodirali” poput dinamita, ostanite mirni i kontrolirajte svoje emocije. Ako podignete glas, a potom se srušite kao tona cigli možete izazvati kaos. Pazite na jačinu svoga glasa, ne govorite glasnije od učenika.

  Udaljite prijestupnika

Udaljite prijestupnika nakratko u stranu i smirite situaciju riječima, ali ne držite predavanja.

  Budite izravni

Dajte prijestupniku do znanja, mirnim i kontroliranim glasom, da je upotreba takvog jezika neprihvatljiva. Budite poslovni, profesionalni umjesto da pokazujete gađenje i prijezir.

  Posljedica

Dajte učenicima do znanja da su određene riječi neprihvatljive te da se njihova upotreba ne može ignorirati. Odlučite se za posljedicu koja je poštena, odgovara prijestupu i za koju smatrate da funkcionira. Sankcije mogu biti oduzimanje vremena, uklanjanje povlastica, skupljanje smeća itd.

  Zapisujte

Skupljanje dokaza je važno, zabilježite sve što je rečeno. Pobrinite se da razred zna da je svaki incident zabilježen kako bi se mogao podijeliti s drugima.

  Podsjetnik

Neka razred kao cjelina zna što je prihvatljiv i neprihvatljiv jezik. Pošaljite poruku svima, ne pridajući posebnu pažnju određenim učenicima, skupini učenika ili situacijama. Raspravljajte o tome kako pokazati poštovanje jedan drugima i inzistirajte na pristojnosti i bontonu.

  Osigurajte zamjenu

Poučite raznim načinima na koje se učenici mogu izraziti, odabirući riječi ili fraze koje nisu uvrjedljive, a mogu se upotrijebiti kao alternativa, koristite se blesavim riječima ako je potrebno ili čak i šekspirijanskim uvredama, zašto ne? Nekim će učenicima pomoći da izbace svoju ljutnju i frustraciju pišući dnevnik ili pokušavajući nacrtati kako se osjećaju.

  Tihi signal

S učenicima koji imaju problema s korištenjem prihvatljivog jezika dogovorite tihi znak koji ćete upotrijebiti kad želite da ta osoba prestane govoriti.

  Obavijestite roditelje

Kad god je moguće pokušajte dobiti potporu roditelja ili skrbnika i podijelite s njima incident, informacije i strategije.

  Budite potpuno dosljedni

Ne dopustite da se itko izvuče, uvedite nultu toleranciju na psovke. Ne dopustite ni da se „blaže” psovke provuku. Suočite se sa svakim slučajem kako bi učenici shvatili poruku da su riječi važne i da ih moraju pažljivo birati.

  Pristup „Tri P”

Slijedite li princip upravljanja učionicom „Tri P”, pomoći će vam iznjedriti bolji plan. On nalaže da upravljanje učionicom mora biti pozitivno, proaktivno i preventivno, upravljajte raspravljajući s učenicima o tehnikama odgovaranja, razgovarajući o signalima pozornosti i razmišljajući o fizičkim aktivnostima koje mogu pomoći u izazovnim situacijama.

………………

NAPOMENA

  • TheTeacherToolkit – internetska stranica kreirana kao projekt alternativnog programa obrazovanja učitelja The Region 13 Educator Certification Program (ECP) koji omogućuje profesionalcima iz različitih područja djelovanja da postanu učitelji alternativnim putem kroz program razvijen u Teksasu.
  • Izvor: teachertoolkit.com