Školstvo u medijima
TKO BI REKAO, IMA I TAKVIH PRIMJERA
Australija: kvaliteta učitelja prioritet za roditelje
objavljeno: 12. travnja 2018.

… na zapošljavanje više učitelja ili na bolje plaće za postojeće učitelje i više pomoćnog osoblja.

Anketa provedena u sklopu istraživanja Global Parent’s Survey 2018  obuhvatila je 27 380 roditelja u 29 zemalja i upitala ih o njihovim stavovima u vezi s nizom tema, uključujući što, prema njihovu mišljenju, čini dobru školu, kakav je obrazovni standard u njihovoj zemlji te o tome kako najbolje pripremiti učenike za budućnost.

Sudionici su bili roditelji djece u dobi od četiri do 18 godina. Kada su ih upitali koji su im faktori bili najvažniji za izbor škole koju njihovo dijete trenutačno pohađa, većina ih je odgovorila „kvaliteta učitelja” i „lokacija ili udaljenost od kuće”. Ova je dva odgovora 45 posto roditelja odabralo među svoja prva tri odgovora. Na trećem su mjestu s 30 posto bili odgovori „sretno okruženje za djecu u školi” te „akademski i ispitni rezultati škole”.

U AUSTRALIJI su odgovori koji su odabrani na prvome, drugome ili trećemu mjestu najčešće bili:

  • kvaliteta učitelja [45 posto]
  • lokacija ili udaljenost od kuće [44 posto],
  • sretno okruženje za djecu u školi [40 posto]
  • školski etos [36 posto]
  • akademski i ispitni rezultati škole [31 posto]
  • kvaliteta postrojenja [31 posto].

Uz Australiju, u anketiranju su sudjelovali Argentina, Brazil, Kanada, Kina, Kolumbija, Estonija, Finska, Njemačka, Indija, Indonezija, Japan, Kenija, Malezija, Meksiko, Peru, Poljska, Rusija, Singapur, Južna Afrika, Južna Koreja, Španjolska, Turska, Uganda, Ujedinjeno Kraljevstvo, SAD i Vijetnam.

Nemaju svi roditelji mogućnost izbora škole u koju će upisati svoje dijete. Među onima koji su imali izbora najvažniji je faktor bila kvaliteta učitelja.

Međutim, prioriteti variraju od zemlje do zemlje. Npr., u Finskoj uzimanje u obzir želja same djece drugi je najvažniji faktor, nakon lokacije, stoji u izvještaju.

Kada je od njih zatraženo da ocijene kvalitetu poučavanja u školi koju njihovo dijete pohađa, 86 posto Australaca odgovorilo je „prilično dobra” ili „vrlo dobra”, što je sedma najpozitivnija procjena od svih 29 zemalja i iznad svjetskog prosjeka od 78 posto.

Svoje je škole „prilično dobrima” ili „vrlo dobrima” ocijenilo 69 posto Australaca, uspoređujući sa svjetskim prosjekom od samo 45 posto.

Vrijednost poučavanja i pomoćnog osoblja pokazala se kao važna tema kada su australski roditelji upitani o tome kako bi potrošili dodatan novac kad bi on bio dostupan školi njihova djeteta.

Oko dvije trećine [63 posto] odabralo je „veće/bolje plaće za učitelje” kao svoj prvi, drugi ili treći izbor, uspoređujući to s 50 posto u svijetu.

Sljedeći je prioritet za ulaganje novca za australske roditelje bilo „pomoćno osoblje poput savjetnika i pomoćnika za nastavu” – 50 posto roditelja imalo je ovaj odgovor među prvi tri, u usporedbi s 37 posto globalno.

Anketa je provedena u prosincu 2017. i siječnju 2018., a naručila ju je dobrotvorna obrazovna organizacija The Varkey Foundation.

Izvršni direktor Vikas POTA kaže da je ohrabrujuće to što roditelji diljem svijeta razumiju važnost odličnih učitelja i radije bi potrošili dodatan školski novac na više učitelja ili bolje plaće nego na postrojenja ili tehnologiju.

Na pitanje je li se obrazovni standard pogoršao ili poboljšao u posljednjih deset godina, mišljenja su u Australiji podijeljena:

  • 35 posto sudionika smatra da je standard bolji
  • 21 posto kaže da je ostao isti
  • 33 posto kaže da se pogoršao.

Francuska je bila zemlja s najvišim omjerom roditelja koji su mislili da se obrazovni standard pogoršao u posljednjem desetljeću [70 posto], dok su zemlje s najpozitivnijim ocjenama bile Kina, Singapur i Indonezija [70 posto reklo je da se standard poboljšao].

Australski su roditelji bili među najoptimističnijima kada su bili upitani o budućnosti – 68 posto njih smatra da škola koju njihovo dijete pohađa priprema njihovu djecu za 2030. godinu i kasnije. To je više nego sve europske zemlje, osim Finske [78 posto], ali niže od SAD-a [76 posto], Indije [88 posto] i Indonezije [86 posto].

Osim toga, roditeljima je također postavljeno pitanje o tome koliko vremena u tjednu provode pomažući svom djetetu u akademskom smislu. U prosjeku je 25 posto roditelja diljem svijeta reklo da pomaže svom djetetu sedam sati ili više, ali je gotovo isti omjer roditelja [23 posto] rekao da uopće ne pomaže.

U Australiji pak 13 posto roditelja provodi sedam sati ili više pomažući svom djetetu, dok 27 posto roditelja uopće ne pomaže.

…………………

NAPOMENA:

  • Teacher magazine promiče kvalitetno poučavanje i vodstvo te pomaže učiteljima, ravnateljima i školskom osoblju da poboljšaju svoje vještine i prakse koristeći se dokazanim pristupima i strategijama.
  • Izvor: teachermagazine.com