Školstvo u medijima
SAVJETI ZA RJEŠAVANJE NAJČEŠĆIH PROBLEMA S KOJIMA SU SUOČENI NOVI UČITELJI
10 pitanja na koja svaki novi učitelj traži odgovore
objavljeno: 12. travnja 2018.

… koji uključuju i savjete za nove učitelje koji im mogu pomoći pri rješavanju najčešćih problema i izazova s kojima su suočeni.

Sve odgovore  pronašli smo ovdje – gdje možete pronaći još više savjeta, ideja i strategija koje će vam pomoći odgovoriti na stotine svakodnevnih pitanja koje imate kao novi učitelj.

1) KAKO NA JEFTIN NAČIN MOGU NAGRADITI SVOJE UČENIKE? Dopustite učenicima koji se uzorno ponašaju da rade s prijateljem. Umjesto da telefonski pozivi roditeljima budu rezervirani za informiranje roditelja o lošem ponašanju, pobrinite se da roditelji znaju kada je njihovo dijete napravilo nešto pozitivno u školi. Možete i napisati posebne poruke svojim učenicima i ostaviti ih na njihovim stolovima ili ih poslati kućama poštom. Ponekad možete jednostavno ohrabriti svoj razred da zaplješće ili da učenici jedni drugima daju komplimente. Također možete pokazati palac gore ili pružiti ruku i čestitati učeniku.

2) KAKO PRIVUĆI POZORNOST UČENIKA NA ONO O ČEMU GOVORIM? NAKON ŠTO IM DAM UPUTE, MOJ RAZRED OBIČNO SAMO ZURI U PRAZNO! Prije nego što date upute, pridobijte pozornost svojih učenika koristeći se znakom – pljesnite, zazvonite zvonom, podignite ruku ili pustite neku glazbu. Nakon što ste dali upute, pričekajte pet sekundi u tišini da biste dopustili učenicima da upiju informacije. Želite li provjeriti jesu li razumjeli upute, zatražite od njih da se okrenu i popričaju s partnerom i preoblikuju vaše upute. Zatim, ako je potrebno, ponovite upute ili dopustite učeniku da ih ponovi pred cijelim razredom. Ako imate određenog učenika koji ima poteškoća s razumijevanjem uputa, stanite blizu njega i pokušajte uspostaviti kontakt očima dok pričate.

3) NA KOJE NAČINE MOGU PROVJERITI RAZUMIJU LI UČENICI SADRŽAJ POUČAVANJA BEZ USMENE ILI PISMENE PROVJERE ZNANJA? Da biste napravili brzu procjenu u danu, možete od učenika zatražiti da okrenu palac prema gore ili prema dolje kako bi vam signalizirali razumiju li ono o čemu govorite. Oni se također mogu okrenuti partneru i podijeliti odgovore s njim. Želite li doznati razumiju li učenici nešto što su pročitali, neka se koriste dnevnicima, u koje mogu zapisati kratke ili dulje reakcije na lekciju. Vi zatim možete razgovarati s učenicima pojedinačno o onome što su napisali. Također se možete koristiti aktivnostima poput usmenih prezentacija ili igranja uloga da biste vidjeli koliko su sadržaja učenici shvatili.

4) NA KOJE ZABAVNE NAČINE MOGU POMOĆI SVOJIM UČENICIMA DA NAUČE VOKABULAR? Potražiti neku riječ u rječniku i definirati je može biti važna vještina, ali postoji mnogo različitih i uzbudljivijih načina za učenje vokabulara. Svojim učenicima možete zadati da naprave kolaž slika koji će ilustrirati riječ ili im dopustiti da igraju igru u kojoj pogađaju riječ i njezino značenje. Ugradite glazbu ili kreativno pisanje u svoje lekcije vokabulara tako da kažete učenicima da napišu pjesmu o riječima i njihovim značenjima.

5) KOJI JE NAJBOLJI NAČIN ZA UPRAVLJANJE PONAŠANJEM AKO UČENICI STALNO PREKIDAJU MOJE PREDAVANJE? Ovo je jedan od naših omiljenih savjeta za nove učitelje. Pokušajte pomoći „razrednom klaunu” da kanalizira svoj talent za humor u nešto produktivno – možda nekoliko minuta komedije na kraju odmora ili dana. Da biste zaustavili tužakanje učenika, izradite „kutiju za tužakanje”, u koju učenici mogu staviti svoje primjedbe umjesto da prekidaju sat. Također se možete koristiti signalnim svjetlom da biste se riješili tužakanja, primjerice: crveno svjetlo – razmislite o onome što je rečeno; žuto svjetlo – razmislite o tome je li to tužakanje ili ne; zeleno svjetlo – „tužite” samo ako bi to moglo izazvati štetu ili ozljedu.

6) KAKO MOGU POMOĆI UČENICIMA DA SE ORGANIZIRAJU I ZAVRŠE SVOJ RAD NA VRIJEME? Pokažite svojim učenicima kako upotrijebiti planere i slične alate koji će im pomoći da prate napredak svog rada. Pomozite im izraditi popis stvari koje moraju napraviti svakog dana i zatim zajedno prekrižite stvari koje su završene. Također se možete koristiti organizacijskim sustavom kodiranja bojom: primjerice plave mape za matematiku, žute za čitanje itd.

7) KAKO DA UGRADIM TEHNOLOGIJU U SVOJE LEKCIJE? Dopustite djeci da naprave online istraživanje koristeći aplikacije kao što je WebQuests. Poboljšajte svoje PowerPoint prezentacije online alatima poput Prezi (https://prezi.com/). Koristite se Skypeom kako biste odveli djecu na virtualni izlet diljem zemlje – ili svijeta! Možete se služiti aplikacijama poput Show of Hands  da biste napravili brzu razrednu anketu ili otkrili koji učenici razumiju određeni sadržaj.

8) MNOGI OD MOJIH UČENIKA NISU DOVOLJNO UKLJUČENI U MOJA PREDAVANJA. KAKO DA DOPREM DO NJIH? Možete svome razredu dati da ispuni „anketu zanimljivosti” kako biste otkrili što ih motivira i koji su interesi pojedinih učenika. Zatim, kad god je to moguće, pokušajte ponuditi izbore koji su privlačni različitim stilovima učenja i interesima. Ako neki učenik voli glumu, dopustite mu da predstavi sljedeću knjigu s popisa lektire. Ako učenik voli dinosaure, pokušajte mu preporučiti knjige o toj temi. Tijekom sata učenicima također možete omogućiti da na različite načine pristupe istim informacijama, poput „hands-on” stanica za učenje ili računala. Ako neka djeca i dalje trebaju izazov, dopustite im da naprave samostalno istraživanje ili projekte u svoje slobodno vrijeme.

9) KAKO UČENIKE MOGU POTAKNUTI NA SUDJELOVANJE BEZ UPORABE INTERAKTIVNE PLOČE? Upotrijebite boju! Možete se služiti markerima ili kredom u boji, uklonjivom vrpcom za označavanje ili ljepljivim papirićima na ploči. Ako želite privući pozornost učenika na ključne riječi koje ste već napisali na ploči, tada upotrijebite laserski pokazivač ili pokušajte ugasiti svjetla i osvijetliti ploču svjetiljkom.

10) KOJA PITANJA MOGU POSTAVITI DA BIH POTAKNUO KRITIČKO RAZMIŠLJANJE? Kao učitelji, ne želimo da se naši učenici pretvore u robote koji samo pamte informacije napamet, stoga im trebamo dati priliku da odgovore na pitanja koja potiču kritičko razmišljanje  i koja im omogućuju da analiziraju, ocijene i stvore informacije. Postavite pitanja poput: „Koje biste promjene uveli da ovaj znanstveni eksperiment učinite boljim?”, „Slažete li se s autorom ili ne?”, „Zašto?”…  

……………………

NAPOMENA

  • We Are Teachers mrežna je zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com