OŠ STRAHONINEC

„Iskorak u budućnost” u Poljskoj

srijeda, 18. travnja 2018.

U sklopu projekta Erasmus+ KA1 OŠ Strahoninec „Iskorak u budućnost – Step into the future”, učiteljica razredne nastave Petra Žganec i engleskog jezika Tamara Vidović bile su tjedan dana…

„Iskorak u budućnost” u Poljskoj

… na stručnom usavršavanju u malom gradu Brodnica u središnjoj Poljskoj, promatrajući i prateći rad kolega (job shadowing), što podrazumijeva svojevrsnu praksu ili učenje iz prve ruke u zemljama EU-a. Poljska je bila njihov izbor, jer su kroz druge projekte Erasmus+ KA2 sa školom Szkola Podstawowa nr2 i učiteljicom i koordinatoricom projekta Marzenom Kaszynska uspješno surađivale i zato što smatraju da je poljski obrazovni sustav iznimno zanimljiv i vrijedan pozornosti, osobito sada kada i mi, baš kao i oni, prolazimo kroz reformu obrazovanja.

U Poljskoj je donedavno sustav obrazovanja bio organiziran u tri razine, prva razina (primary school) traje šest godina, a druga (middle school) i treća (high school) po tri. No, konzervativna vladajuća stranka Pravo i pravda (PiS) odlučila je 2016. godine taj sustav zamijeniti onime u dvije razine. Prema tome, djeca bi na prvoj razini bila zadržana dvije godine dulje prije negoli bi krenula u srednje škole (treća razina), a druga razina (middle school) potpuno bi nestala. Tako danas Poljska ima „naš” sustav 8+4 i prvi put imaju 7. razred.

Škola Szkola Podstawowa nr2 ima oko 700 učenika, stotinjak učitelja i tim stručnih suradnika koji se sastoji od pedagoga, psihologa, logopeda, defektologa i medicinske sestre. Učenici su organizirani u 22 razredna odjela, a u sklopu škole je i vrtić. Nastava počinje u 8 sati, a završava u 16.05. Satovi, kao i kod nas, traju 45 minuta, a dnevno, ovisno o dobi učenika, mogu imati i do sedam nastavnih predmeta koji se ne razlikuju mnogo od naših. Engleski jezik počinju učiti još u vrtiću, a u sedmom razrednu obvezan je i drugi strani jezik – njemački.

Učiteljica Tamara Vidović prisustvovala je nastavi engleskog jezika, a učiteljica Petra Žganec sudjelovala je u nastavi 2. razreda za učenike s posebnim potrebama.

Mentorice Marzena (učiteljica razredne nastave i defektologinja) i Gosia (učiteljica engleskog jezika) demonstrirale su rad s različitim internetskim aplikacijama za učenje na računalu. Svaki učenik na satu ima osigurano korištenje laptopa i sve učionice imaju pametne ploče pa bez problema mogu na takav, zabavan način učiti, uvježbavati ili ponavljati gradivo. Svoje vještine grafomotorike razvijaju i pomoću ozobota. Ozobot je „mali robot” koji slijedi pravilno nacrtane linije isprekidane zadanim kodovima. Učenici su vrlo zainteresirani za rad s ozobotima, a prema pričanju učiteljice Marzene ozoboti su dobrim dijelom zaslužni za njihov napredak u grafomotorici.

Za kraj su održale i videokonferenciju s učenicima 2. razreda iz Poljske i iz 3. a razreda (razredom učiteljice Petre) te na obostrano zadovoljstvo i veselje povezale male Poljake i male Hrvate. [ IZ DRUGIH MEDIJA | emedjimurje.rtl.hr ]

 

Vezani članci
Školski portal:  Učiteljice na stručnom usavršavanju u Italiji

Učiteljice na stručnom usavršavanju u Italiji

…koji se održavao u Rimu. Na seminaru je sudjelovalo trideset…

Školski portal: Bjelovarčani u Španjolskoj

Bjelovarčani u Španjolskoj

... u sklopu projekta Erasmus+ KA2 „Bits and Pieces of…

Školski portal: Djeca snimaju filmove, radijske igre i reklame

Djeca snimaju filmove, radijske igre i reklame

…odlučila je konkretnije povezati lektiru i medijsku kulturu u nastavi…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Potrči i pomnoži

Potrči i pomnoži

Na ploči nacrtamo dvije velike kružnice,…

Školski portal: U Portugalu o vodi i životu

U Portugalu o vodi i životu

Treći je transnacionalni sastanak održan u…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…