…previše dekoracija na zidovima može ometati dječju pažnju i otežavati im učenje.
Psiholozi Sveučilišta Carnegie Mellon provjerili su imaju li izloženi radovi i ukrasi na zidovima učionica utjecaja na dječju sposobnost da zadrže pozornost tijekom predavanja i nauče lekcije. Otkrili su da su u učionicama s uređenim zidovima djeca ometena, da provode više vremena ne radeći zadatke kao i da su zapamtila manje nego kad su dekoracije sklonjene.
– Djeca provode mnogo vremena u istoj učionici, i pokazali smo da vizualno okruženje u učionici ima utjecaja na učenje – rekla je Anna FISHER, glavna autorica studije i izvanredna profesorica psihologije društvenih znanosti i humanistike na koledžu Dietrich.
Bi li učitelji trebali skinuti dekoracije u svojim učionicama na osnovi zaključaka ove studije?
– Ni na koji način ne predlažemo da je ovo rješenje svih obrazovnih problema. Štoviše, potrebna su dodatna istraživanja da bi se znalo kakav utjecaj vizualno okruženje u učionici ima na dječju pozornost i sposobnost u praksi – dodaje Fisher.
Za sklopu ove studije 24 djece odvedeno u laboratorijske učionice i prisustvovalo je lekcijama s temama koje su im bile nepoznate. Tri su im lekcije bile predavane u učionicama s smnogo dekoracija, a ostale tri u učionicama s čistim zidovima. Rezultati su pokazali da su djeca, iako su naučila ponešto u obje učionice, više zapamtila u učionici bez dekoracija. Precizno, postotak točnih odgovora na ispitima bio je veći u učionici s čistim zidovima (55 posto točnih odgovora) nego u dekoriranoj učionici (42 posto).
– Također smo željeli saznati bi li se, u slučaju da se vizualne postavke uklone, dječja pažnja prebacila na neku drugu distrakciju, kao na primjer razgovor s vršnjacima i bi li istu količinu vremena proveli ometeni – navodi Karrie Godwin, suradnica u programu za istraživanje interdisciplinarnog obrazovanja.
Kad su istraživači zbrojili sve vrijeme koje su djeca provela ne rješavajući zadatke u obje vrste učionica, ta je stopa bila viša u dekoriranim učionicama (38,6 posto vremena provedeno ne rješavajući zadatke) nego u nedekoriranim učionicama (28,4 posto). Istraživači se nadaju da će ova otkrića voditi do daljnjih studija koje će pomoći učiteljima da optimalno urede svoje učionice. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Prema Education World ]