Savjeti stručnjaka
PAZITE SAD! NOVA SAZNANJA …
Bogato uređene učionice odvlače pozornost i ometaju učenje
objavljeno: 19. prosinca 2019.

…previše dekoracija na zidovima može ometati dječju pažnju i otežavati im učenje.

Psiholozi Sveučilišta Carnegie Mellon provjerili su imaju li izloženi radovi i ukrasi na zidovima učionica utjecaja na dječju sposobnost da zadrže pozornost tijekom predavanja i nauče lekcije. Otkrili su da su u učionicama s uređenim zidovima djeca ometena, da provode više vremena ne radeći zadatke kao i da su zapamtila manje nego kad su dekoracije sklonjene.

Djeca provode mnogo vremena u istoj učionici, i pokazali smo da vizualno okruženje u učionici ima utjecaja na učenje – rekla je Anna FISHER, glavna autorica studije i izvanredna profesorica psihologije društvenih znanosti i humanistike na koledžu Dietrich.

Bi li učitelji trebali skinuti dekoracije u svojim učionicama na osnovi zaključaka ove studije?

Ni na koji način ne predlažemo da je ovo rješenje svih obrazovnih problema. Štoviše, potrebna su dodatna istraživanja da bi se znalo kakav utjecaj vizualno okruženje u učionici ima na dječju pozornost i sposobnost u praksi – dodaje Fisher.

Za sklopu ove studije 24 djece odvedeno u laboratorijske učionice i prisustvovalo je lekcijama s temama koje su im bile nepoznate. Tri su im lekcije bile predavane u učionicama s smnogo dekoracija, a ostale tri u učionicama s čistim zidovima. Rezultati su pokazali da su djeca, iako su naučila ponešto u obje učionice, više zapamtila u učionici bez dekoracija. Precizno, postotak točnih odgovora na ispitima bio je veći u učionici s čistim zidovima (55 posto točnih odgovora) nego u dekoriranoj učionici (42 posto).

Također smo željeli saznati bi li se, u slučaju da se vizualne postavke uklone, dječja pažnja prebacila na neku drugu distrakciju, kao na primjer razgovor s vršnjacima i bi li istu količinu vremena proveli ometeni – navodi Karrie Godwin, suradnica u programu za istraživanje interdisciplinarnog obrazovanja.

Kad su istraživači zbrojili sve vrijeme koje su djeca provela ne rješavajući zadatke u obje vrste učionica, ta je stopa bila viša u dekoriranim učionicama (38,6 posto vremena provedeno ne rješavajući zadatke) nego u nedekoriranim učionicama (28,4 posto). Istraživači se nadaju da će ova otkrića voditi do daljnjih studija koje će pomoći učiteljima da optimalno urede svoje učionice. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Prema Education World ]