Školstvo u medijima
INTELIGENTNO RJEŠENJE IZ SKANDINAVIJE
Djeca s poremećajem iz autističnog spektra koriste se školskim avatarima
objavljeno: 16. listopada 2019.

Odbijanje školskih obveza vrlo je izraženo kod osoba s autizmom. Istraživanja pokazuju da pedeset posto učenika s autizmom ima ovaj problem. U ovom ćemo članku objasniti kako mali školski avatar AV1 može pomoći autističnoj djeci u školovanju.

Zaslužiti najbolje ocjene od kuće

Eli MARTE RUSTEN, terapeutkinja koja radi s djecom i mladima s poremećajima iz autističnog spektra u Norveškoj, objašnjava kako jedan adolescent s kojim radi nije bio u školi nekoliko godina, jer mu je teško nositi se s društvenim aspektom škole:

„Sad se školuje od kuće uz pomoć robota AV1 i dobiva izvrsne ocjene.”

Ranije, kao dječak, bio je jako frustriran kad je učitelj bio strog prema drugoj djeci, jer je mislio da je učiteljevo ponašanje usmjereno prema njemu.

Kad pristupa nastavi putem avatara, to mu omogućava potrebnu udaljenost između njega i onoga što se događa u učionici te mu omogućuje da se koncentrira na kurikulum umjesto na sve što se oko njega zbiva.

U ovome videu viša savjetnica norveške Nacionalne službe za obrazovanje osoba s posebnim potrebama Maren Johanne NORDBY objašnjava kakvu dobrobit  avatari mogu donijeti djeci s autizmom.

„Mislim da roboti imaju veliki potencijal, posebice za pomoć djeci s Aspergerovim sindromom. Osobno radim samo s djecom kod koje je razina emocionalnoga konflikta sa školom vrlo visoka, s djecom koja na nastavi nisu bila godinama i odbijaju ići u školu.”

Eli Marte kaže da bi voljela vidjeti primjenu avatara u ranijoj fazi, prije nego što se u djetetu razvije otpor prema odlasku u školu. Kaže da je važno dobro pripremiti prijelaz na upotrebu robota AV1. Predlaže da se robot uvodi postupno, da se temeljito ispita te da se učitelji i učenici u razredu dobro informiraju.

Ovdje možete naći podatke o mjerama privatnosti za uporabu robota AV1 i izvore za učitavanje avatara za obitelji i škole.

ŠKOLA PO VLASTITOJ MJERI

Škole u Finskoj i Švedskoj također se koriste avatarima za djecu s poremećajima iz spektra autizma. Jedno od te djece, Elias koji pohađa drugi razred, ispričao je što misli o uporabi avatara:

„Sviđa mi se, imam osjećaj kao da sam u razredu, a nisam. Dodirom ekrana mogu izraziti različite osjećaje, sreću, tugu, zbunjenost i ravnodušnost.”

Kad se Elias služi avatarom, on sjedi u drugoj prostoriji unutar škole i sudjeluje u nastavi putem svog avatara. Tad mu je lakše koncentrirati se na ono što učiteljica govori. Keijo KARVONEN, učitelj koji radi s učenicima s posebnim potrebama, kaže:

„To funkcionira vrlo dobro, možemo neometano raditi u miru i tišini.”

STABILNOST UZ POMOĆ AVATARA

Časopis „Lärarnas”, koji izdaje švedski sindikat učitelja, piše o Camilli, petašici koja je prešla iz redovite nastave u specijaliziranu školu za autističnu djecu. Kod Camille je ta promjena izazvala stres i postalo joj je teško ići u školu.

U proljeće 2019. škola je od općine dobila AV1 i Camilla je počela pohađati nastavu uz pomoć robota iz susjedne sobe, odmah do učionice. Kao i Elias, i Camilla uživa u primjeni različitih izraza lica na robotu AV1.

Drugi su učenici također ispitali kako robot funkcionira u Camillinoj učionici kako bi se i oni osjećali ugodno i sigurno.

„Za učenika kojem je teško boraviti u učionici sjajno je imati mogućnost zaviriti u učionicu uz pomoć robota”, kazala je učiteljica za posebno obrazovanje Sara LINDBÄK.

RANE SU MJERE VAŽNE I NUŽNE

U 2018. norveška Uprava za rad i dobrobit objavila je popis učenika koji imaju pravo na socijalnu naknadu. Djeca s poremećajem u autističnom spektru na vrhu su popisa, s djecom sa složenim ADHD-om. Mnogi primaju socijalne naknade već u dobi od 19 ili 20 godina. „Velik je izazov prepoznati ove učenike u ranoj fazi i uspostaviti pravi kontakt. Sve više učenika s kojima radim dobivaju AV1 robota i od toga imaju veliku korist”, kaže Maren Johanne Nordby.

………………

NAPOMENA 

  • UJEDINJENO KRALJEVSTVO: No Isolation – stranica posvećena brizi za mentalno i emocionalno zdravlje djeteta i rješenjima za inkluziju djece s posebnim potrebama u redovitu nastavu.
  • Izvor: noisolation.com