Školstvo u medijima
IZVANREDNI UČITELJI IMAJU IZVANREDNA RJEŠENJA
Dobro poučavanje nije prijenos sadržaja niti je učenje polaganje ispita
objavljeno: 11. srpnja 2018.

… NE MOŽE se svesti na prenošenje sadržaja, kao što se učenje NE MOŽE svesti na polaganje ispita. 

Međutim, prečesto prilikom poučavanja ne radimo dovoljno da bismo se odmaknuli od osnovnih modela.

Možemo bolje od toga. Učenici mogu učiti, biti aktivni i uključeni, možemo ih potaknuti, dati im mogućnost izbora, a oni mogu položiti standardizirane testove.

Nasreću, mnogi učitelji ne štede vremena i truda da bi nastavili razvijati svoje vještine, da bi poticali cjeloživotno učenje te da bi naporno radili na kontinuiranom poboljšavanju onoga što rade.

Imao sam sreću povezati se s mnogim izvanrednim učiteljima na konferenciji FlipTech u srednjoj školi Collingswood u New Jerseyju. Ondje smo pričali o svojim problemima i brigama, poučavali jedni druge raznim tehnikama i alatima te istražili načine na koje možemo pristupiti novim i starim idejama.

Tijekom dva dana trajanja konferencije vodili smo zanimljive rasprave o prilikama i izazovima današnjeg obrazovanja. Evo nekih od tih tema:

■  Ključna važnost aktivnog učenja

■  Poticanje učenja temeljenog na svladavanju gradiva prije prelaska na sljedeću, napredniju temu

■  Kontinuirani izazov mijenjanja sustava

■  Učenje usmjereno na učenike

■  Moć projektno-usmjerenog učenja da iz temelja promijeni poučavanje i učenje

■  Izazovi standardiziranog ocjenjivanja

■  Važnost rasterećenja nastavnoga sata putem digitalizacije sadržaja, što učenicima daje mogućnost izvanškolskog učenja

■  Važnost pronalaženja zanimljivoga digitalnog sadržaja

■  „Gamificirano” [*korištenje elemenata igara u učenju] obrnuto učenje

■  Grupno suradničko učenje u obrnutoj učionici

■  Univerzalni dizajn za učenje

■  Važnost omogućavanja izbora učenicima radi poticanja samostalnog učenja

■  Važnost poticanja učeničke znatiželje uoči prenošenja sadržaja.

Također smo pogledali dokumentarni film „Most Likely to Succeed”, koji je bio zaista odličan.

To me dovelo i do knjige „What School Could Be”  o kojoj ću pisati na svome blogu.

Provođenje vremena sa strastvenim učiteljima koji ulažu svoje vrijeme i energiju kako bi pomogli učenicima te pokušali promijeniti zastarjeli obrazovni sustav daje mi snage da i ja guram naprijed, ulažem svoje vrijeme i trud te da dijelim svoje ideje s kolegama.

Tko zna hoće li sve ovo dovesti do sustavnih poboljšanja… S druge strane, ništa se neće promijeniti ako zaista ne radimo na tome. U međuvremenu, nastojanje da školsko iskustvo učinimo boljim i zanimljivijim za svoje učenike i pomognemo im u njihovu razvoju bez sumnje je vrijedno našeg truda.

Nadam se da su vas neke od ovih riječi potaknule da se prisjetite zašto ste uopće postali učiteljem te da nastavite težiti poboljšavanju naših obrazovnih sustava, u svojoj školi i u svojoj učionici.

 

U međuvremenu, spremite ovu ilustraciju i podijelite je na društvenim mrežama kako biste podržali nekoga tko treba čuti da nije sam u ovoj borbi…

……………………

NAPOMENA

  • Kelly WALSH je voditelj Informativnog odjela na Sveučilištu Westchester u New Yorku, gdje također poučava. Na svom blogu EmergingEdTech.com Walsh ponajviše piše o problemima primjene tehnologije u školama.
  • Izvor: emergingedtech.com

 * Konferencija FlipTech 2018.