Školstvo u medijima
UČITELJI MORAJU NAUČITI DJECU DA ZLOSTAVLJANJE NANOSI ŠTETU LJUDIMA
Eksperiment s biljkama pokazao učenicima razornu moć zlostavljanja
objavljeno: 19. listopada 2018.

Pored jedne je biljke postavljen zvučnik iz kojeg do biljke dopiru pozitivni komentari, dok je druga biljka primala uvrede i ponižavajuće komentare. Učenici su promatrali biljke 30 dana. Primijetili su da je zlostavljana biljka počela venuti, dok je hvaljena biljka cvjetala. Sjajna je to slika koja će u dječjim umovima ostaviti trajan dojam!

„Mislim da je ovo sjajan projekt. Imati nešto opipljivo, nešto čemu možeš prisustvovati. Mislim da će ostaviti vrlo snažan dojam” – kazao je učitelj i ravnatelj GEMS škole Wellington Academy.

ČEMU SMO NAUČILI DJECU?

Da su uvrede toliko štetne da mogu uništiti biljke, dakle živa bića bez mozga, a kamoli povrijediti ljude, koji razumiju zlobne riječi.

Iako je IKEA imala namjeru poslati poruku pozitivnosti i podići svijest o štetnim učincima zlostavljanja, postavlja se pitanje jesu li se njihovi napori na kraju pokazali štetnima. Kako navodi Psychology Today, „upotreba biljaka u skupom videu kontraproduktivnu poruku neće pretvoriti u produktivnu. Psychology Today kritizira IKEU zbog toga što navodi djecu da vjeruju kako riječi nanose fizičku bol.”

Učitelji moraju naučiti djecu da zlostavljanje nanosi štetu ljudima, ali ih također moraju naučiti da budu otporni, da riječi ne mogu povrijediti osim ako im to dopustimo.

………………

NAPOMENA

  • Bored Teachers – mjesto za učitelje koji ovdje mogu pronaći humor u frustraciji, iscrpljenosti i kompleksnosti koja dolazi s ovom profesijom.
  • Izvor: boredteachers.com