Zanimljivosti
OŠ STRAHONINEC
„Iskorak u budućnost” u Poljskoj
objavljeno: 18. travnja 2018.

… na stručnom usavršavanju u malom gradu Brodnica u središnjoj Poljskoj, promatrajući i prateći rad kolega (job shadowing), što podrazumijeva svojevrsnu praksu ili učenje iz prve ruke u zemljama EU-a. Poljska je bila njihov izbor, jer su kroz druge projekte Erasmus+ KA2 sa školom Szkola Podstawowa nr2 i učiteljicom i koordinatoricom projekta Marzenom Kaszynska uspješno surađivale i zato što smatraju da je poljski obrazovni sustav iznimno zanimljiv i vrijedan pozornosti, osobito sada kada i mi, baš kao i oni, prolazimo kroz reformu obrazovanja.

U Poljskoj je donedavno sustav obrazovanja bio organiziran u tri razine, prva razina (primary school) traje šest godina, a druga (middle school) i treća (high school) po tri. No, konzervativna vladajuća stranka Pravo i pravda (PiS) odlučila je 2016. godine taj sustav zamijeniti onime u dvije razine. Prema tome, djeca bi na prvoj razini bila zadržana dvije godine dulje prije negoli bi krenula u srednje škole (treća razina), a druga razina (middle school) potpuno bi nestala. Tako danas Poljska ima „naš” sustav 8+4 i prvi put imaju 7. razred.

Škola Szkola Podstawowa nr2 ima oko 700 učenika, stotinjak učitelja i tim stručnih suradnika koji se sastoji od pedagoga, psihologa, logopeda, defektologa i medicinske sestre. Učenici su organizirani u 22 razredna odjela, a u sklopu škole je i vrtić. Nastava počinje u 8 sati, a završava u 16.05. Satovi, kao i kod nas, traju 45 minuta, a dnevno, ovisno o dobi učenika, mogu imati i do sedam nastavnih predmeta koji se ne razlikuju mnogo od naših. Engleski jezik počinju učiti još u vrtiću, a u sedmom razrednu obvezan je i drugi strani jezik – njemački.

Učiteljica Tamara Vidović prisustvovala je nastavi engleskog jezika, a učiteljica Petra Žganec sudjelovala je u nastavi 2. razreda za učenike s posebnim potrebama.

Mentorice Marzena (učiteljica razredne nastave i defektologinja) i Gosia (učiteljica engleskog jezika) demonstrirale su rad s različitim internetskim aplikacijama za učenje na računalu. Svaki učenik na satu ima osigurano korištenje laptopa i sve učionice imaju pametne ploče pa bez problema mogu na takav, zabavan način učiti, uvježbavati ili ponavljati gradivo. Svoje vještine grafomotorike razvijaju i pomoću ozobota. Ozobot je „mali robot” koji slijedi pravilno nacrtane linije isprekidane zadanim kodovima. Učenici su vrlo zainteresirani za rad s ozobotima, a prema pričanju učiteljice Marzene ozoboti su dobrim dijelom zaslužni za njihov napredak u grafomotorici.

Za kraj su održale i videokonferenciju s učenicima 2. razreda iz Poljske i iz 3. a razreda (razredom učiteljice Petre) te na obostrano zadovoljstvo i veselje povezale male Poljake i male Hrvate. [ IZ DRUGIH MEDIJA | emedjimurje.rtl.hr ]