Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Kretanje, gibanje – motorički smo aktivni
objavljeno: 28. kolovoza 2017.

Sjećam se jednog svojeg prvoškolca koji nije mogao mirno pogledati cijelu priredbu na početku školske godine, nego je stalno ustajao, poskakivao i vrtio se. 

Promatrajući ga, šapnula sam kolegici: „Ovaj je dječak sigurno moj.“ Tako je i bilo – Vito je postao moj učenik. Da bi mi već prvi dan pokazao sve što zna, rukama se uspeo po dovratniku sve do vrha vrata – onako sitan poput buhe bio je u trenu na vrhu. Mislila sam da se neću znati nositi s njim, ali vrijeme je pokazalo da je Vito bio jedno od najdivnije djece koje sam učila. Sav svoj motorički nemir usmjerio je prema sportskoj gimnastici u kojoj danas postiže zapažene rezultate.

Taj mi je primjer u kasnijim godinama uvijek bio vodilja – mogla sam prepoznati kad učenici nešto nisu mogli napraviti, pa bih u trenutku ni iz čega napravila stanku za igru. U toj bismo stanci nekom motoričkom aktivnošću i igrom zamijenili dosadu i sjedenje u klupi. Tako bih u učenika potaknula želju za pobjedom i poboljšala im koncentraciju.

Prije tri godine smislila sam 24 aktivnosti koje sam provodila s prvašićima. One su bile najviše usmjerene prema finoj motorici, ali i gibanju. Puno sam hodala s njima – kada je kišilo, puhao vjetar, grijalo sunce… Njihova je jedina želja bila da barem jednom na tjedan otiđemo do parka koji ima mnoštvo sprava, pa su se u različitim skupinama (ovisno o onome što ih zanima) aktivno koristili svim dijelovima parka.

Tu sam metodu primijenila i s četvrtašima – hodanje, park, igra, ubrzano hodanje na povratku. Na taj sam način također postigla učeničko zadovoljstvo – odlazak u park bio im je poput nagrade, čak im je bio draži od sladoleda!

Zbog svega što sam spoznala i iskusila u takvu radu, odlučila sam raditi kratke stanke tijekom nastavnog sata s učenicima već od prvog razreda.

Kratke stanke temeljit ću na nekoliko osnovnih načela preuzetih iz:

Tijekom 2013. godine, na usavršavanju u Mensi, upoznala sam NTC sustav rada. Kasnije sam jednom na godinu išla na dodatna predavanja prof. Ranka Rajovića da bih ono što radim mogla što bolje objasniti roditeljima, učenicima i samoj sebi. Iz sustava sam preuzela ono što mi je potrebno u mojem radu – prilagodila sam i izmijenila određene igre, pa spremno očekujem prvašiće koji će se kretati sa mnom (hodati, penjati se, vrtjeti se…).

S Brain Gymom sam se upoznala na predavanjima prof. Novosel- Herceg koja je, osim zanimljiva načina predavanja, uvijek s nama radila i vježbe motoričkoga gibanja. Tako nas je pokrenula i pomogla nam da shvatimo da se može učiti i s pomoću motoričkih aktivnosti.

Tijekom ljeta sam prikupila mnoštvo materijala o tradicionalnim dječjim igrama u kojima se pjeva, zatim o dječjim igrama koje uključuju kretanje (brojalice) – igre koje možemo igrati u kratkim stankama.

Sad sve to treba provesti i u djelo. Veselim se svemu tome već sada, a držim da će se i učenici veseliti. Na kraju možda smislimo i neku plesnu točku na poznati dječji hit Volim se gibat’, gibat’…

 Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/prvibsvetanedelja/  | UHURN Zvono

………..

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.