Iz školskog svijeta
OŠ IVANA GUNDULIĆA, ZAGREB
Motivacija iz vedra neba
objavljeno: 27. svibnja 2020.

Svi znaju tko je Dinka Juričić. Piše divne tekstove koji uvijek dirnu gdje treba. Velika je motivatorica i već dugo se pitam gdje pronalazi sve te ideje. Volim ju čitati i pratiti.

Zavirila sam na fejs i prvo što sam ugledala bila je njezina objava. Pisalo je samo:
“Probaj i ti tako. Uzmi i ti dva gumba pa slikom ispričaj neku svoju priču.”
I dolje slika.

Bila je to savršena motivacija iz vedra neba.

Počela sam razmišljati što bi se s o gumbima moglo na satu pričati. Kako učenike motivirati da dobijemo na kraju nešto lijepo, da nešto nauče, da se zabave i da u tom procesu uživaju.

Jučer sam imala potpuno drugi plan za današnji nastavu u svom 3. razredu. Pokazala sam učenicima jedan gumb. Pričali smo o različitim nazivima u hrvatskome jeziku, tražili informacije o gumbima u prošlosti [kad i gdje su se pojavili, od čega su se sve izrađivali]. Smišljali smo priču o gumbu koji je želio postati slavan i zajednički ju pisali. Svatko bi napisao po jednu rečenicu, poslao bi papir dalje i tako je nastalo nekoliko zanimljivih priča. Na kraju smo napravili likovne radove s gumbima koji su bili odgovor na Dinkin izazov.

Ovo su samo neka pitanja koja sam postavila svojim učenicima nakon što sam im pokazala jedan obični veliki gumb s kaputa.

  • Što je ovo?
  • Gdje se nalazi? Koji su drugi nazivi za gumb?
  • Od čega se prije izrađivao gumb?
  • Kada su se počeli koristiti? Što se još naziva gumb?
  • Zajednički ćemo smisliti priču o dva gumba.
    Gdje bi se oni mogli nalaziti? Kako su se ondje osjećali? Jesu li ih drugi ljudi zapažali?
  • Što se jednoga dana dogodilo? Gdje su bili? Tko ih je zapazio? Kamo su dospjeli? Što se dalje događalo?

Nastale su prekrasne maštovite priče koje smo na kraju čitali i čudili se gdje nas je to odveo samo jedan obični gumb.

■  Piše: Sanela ŠKEVIN, učiteljica 3.b ■  OŠ Ivana Gundulića, Zagreb ■  Dugogodišnja sam učiteljica u školi u srcu Zagreba. Volim istraživati, poučavati izvan učionice i stalno nešto novo raditi. Vodim skupinu malih istraživača koji svakoga tjedna izvode neke pokuse, pripremam učenike za Lidrano, pišem igrokaze. Obožavam ERASMUS+ i projekte eTwinning. ■