Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
SANDRINA UČIONICA
Malo edukacije (3. dio)
objavljeno: 9. rujna 2019.

U suradnji sa svojim pripravnicama Lanom Jager i Nevenom Petrović odlučila sam svoje znanje o suradnji i projektnoj nastavi podijeliti i s ostalim učiteljima.

Ubrzo sam se zapitala kako to postići i koja nam je ciljana publika (o tome sam pisala u prvoj kolumni vezanoj za ovu temu − uvijek trebate znati što je cilj vašega poučavanja).

Odabrale smo platformu eTwinning koja omogućuje događaje/webinare s pomoću kojih svoje znanje mogu prikazati drugima.

 

Kad odlučite što želite ostvariti, trebali biste napraviti detaljan plan za postizanje ciljeva. Osim toga, morate biti spremni na sve dobro i loše što vam se tijekom provedbe plana može dogoditi.

Početkom srpnja planirala sam prva druženja za malen broj ljudi. Cilj mi je bio naučiti svoje pripravnice što je eTwinnig, odnosno kako se na toj platformi radi. Nešto što je bilo namijenjeno malenome broju ljudi, pretvorilo se u osam druženja s otprilike 15 sudionika – dakle, moja je predavanja slušalo oko 100 ljudi, i to tijekom godišnjega odmora.

Učeći druge, i ja sam puno toga naučila:

  • shvatila sam koje dijelove predavanja trebam istaknuti
  • primijetila sam dijelove koje nisam najjasnije objasnila i potrudila sam se postati jasnija u predavanjima
  • shvatila sam u kojim se trenutcima trebam zaustaviti
  • zaključila sam da trebam paziti na vrijeme
  • zaključila sam da su mi rečenice jasne i jednoznačne
  • primijetila sam da je dobro što stalno čitam pitanja i komuniciram s onima koji aktivno sudjeluju
  • shvatila sam da trebam postavljati pitanja polaznicima i tako pratiti prate li svi predavanje i je li im sadržaj jasan.

Zanimanje za predavanja tijekom srpnja nije opadalo, stoga sam odlučila još jednom održati takve webinare, a poslije će sve preuzeti i nastaviti voditi moje pripravnice. To i jest cilj mojega poučavanja – osposobiti svoje pripravnice za samostalno vođenje predavanja.

Nakon jednoga webinara sudionici su me pitali zašto ne provodim anketu o tome koliko su zadovoljni edukacijom. Naime, željeli su iskazati svoje mišljenje.

Meni bi najbolja ocjena bila kad bi svaki drugi sudionik probao održati sličan webinar o onome u čemu je najbolji.

Webinari:

  • 2. rujna od 16:30 do 17:30 sati

O projektu „Razglednica našega zavičaja“:  https://live.etwinning.net/events/event/87837 

  • 2. rujna od 18:00 do 19:0 sati

Što je to Webučionica (Sva su mjesta popunjena.):  https://live.etwinning.net/events/event/87833

Što spremamo i kako ćemo informatizaciju uvesti u učionice saznajte na webinarima (sigurno ćemo neke i ponoviti). Dotad je OVDJE moguće vidjeti ljetne webinare.

 

 

…………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja ■ Moj web https://xn--sandrinauionica-z3b.weebly.com/  ■  Razredna stranica 3. B https://sites.google.com/view/svetanedelja3b/ ■ Webučionica web alati za rad u nastavi https://webucionica.weebly.com/ ■

……….

Kolumna je utemeljena na osobnome iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskoga portala i Školske knjige.