Školstvo u medijima
GLAVNI ČOVJEK PISA-e KAŽE:
Nema smisla poučavati kodiranje
objavljeno: 1. ožujka 2019.

Andreas SCHLEICHER, voditelj odjela za obrazovanje i vještine pri Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD), nazvao je kodiranje samo jednom od tehnika našeg doba i rekao da ta vještina vjerojatno neće biti dugačkog vijeka.

Kodiranje je u Ujedinjenome Kraljevstvu 2014. dodano nacionalnom kurikulumu  te se djecu već od pete godine poučava toj vještini. 

Govoreći na međunarodnoj konferenciji posvećenoj inovaciji u obrazovanju (World Innovation Summit for Education – WISE), koja je održana u Parizu ove godine, Schleicher je kodiranje usporedio s trigonometrijom, čije se koristi danas više ne primjenjuju.

 „Prije pet stotina godina možda smo razmišljali o pismenosti samo u kontekstu pera i tinte. Na neki je način kodiranje samo jedna od tehnika našeg doba. Mislim da ne smijemo dopustiti da se kodiranje ukorijeni u naše kurikulume. Pokušajte djecu predškolske dobi poučavati kodiranju pa će vas kad završe srednju školu pitati: ‘Podsjetite me, što je to kodiranje?’ Radi se o alatu koji će vrlo brzo zastarjeti.”  

„Trebamo ići manje u širinu, a više u dubinu stvari”

Schleicher je usporedio kodiranje s trigonometrijom i rekao: „Doći ćemo do iste dvojbe. Stoga mislim da je u poučavanju važno pronaći bolju ravnotežu. Primjerice, bio bih mnogo skloniji općenitom poučavanju informatike ili računalnog razmišljanja nego jedne, vrlo uske i specifične tehnike poput kodiranja.”

 Na pitanje postoji li među mladima neutemeljen strah da će im vještine poput kodiranja trebati da bi bili uspješni u budućnosti, Schleicher je rekao: „Već će se sutra pojaviti nešto novo.”

„Upravo je u tome problem; to je razlog zbog kojeg imamo ovaj preopsežan, a preplitak kurikulum. Svaki se dan pojavi neka nova ideja za koju mislimo da je trenutačno vrlo važna i neizostavna, a uopće ne razmišljamo o tome da će budućnost biti drukčija.”

 Schleicher je rekao da mnoge stvari koje smo poučavali u prošlosti nemaju više nsikakvu važnost u današnjem obrazovnom sustavu.

 „Trigonometrija je dobar primjer. Ako matematičara pitate je li ona temelj matematike, on će reći da je to tek jedna od njezinih posebnih primjena. Trigonometrija je preživjela samo zbog toga što je bila važna u određenom povijesnom kontekstu.”

 Schleicher je dodao da je obrazovanje vrlo konzervativan društveni okoliš te da smo vrlo dobri u neprestanom dodavanju stvari nastavnome planu, ali ne i u oduzimanju nepotrebnih stvari iz njega.

 „Poanta je u tome da trebamo ići manje u širinu, a više u dubinu stvari – to je zaista osnova obrazovnog uspjeha”, rekao je Schleicher.

 ………………

 NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.  
  • Izvor: tes.com
  • Photo by Markus Spiske on Unsplash