Zanimljivosti
OŠ ANTE STARČEVIĆA, REŠETAR
„Odrastajući u digitalno doba”
objavljeno: 23. kolovoza 2019.

… i ostvario pravo na financijsku potporu u iznosu od 10 752 eura. Školi je to prvi Erasmusov projekt koji je usmjeren stručnom usavršavanju učitelja u inozemstvu.

Slađana NINKOVIĆ, učiteljica razredne nastave i koordinatorica projekta, napisala je i prijavila projekt pod nazivom „Odrastajući u digitalno doba” radi razvoja i unaprjeđenja digitalnih kompetencija i medijske pismenosti učenika i učitelja.

U jednogodišnjem projektu realizirat će se pet stručnih usavršavanja učiteljica u Italiji, Austriji, Sloveniji, Nizozemskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu. U sklopu projekta uspješno su ostvarene četiri mobilnosti od pet planiranih.

Sudjelovanje na stručnom usavršavanju od neprocjenjive je vrijednosti za sudionice i imat će bitan učinak na učenike, učitelje i stručne suradnike, na ugled škole i lokalnu zajednicu.

1. „NAUČITE KAKO STVORITI PLATFORMU ZA E-UČENJE I WEB STRANICU SAMO U TJEDAN DANA” U ITALIJI

Učiteljica njemačkoga jezika Dragana GORIČKI sudjelovala je [od 7. do 13. listopada 2018. godine] na tečaju „Naučite kako stvoriti platformu za e-učenje i web stranicu samo u tjedan dana” u Bologni.

Na sedmodnevnom tečaju učiteljica njemačkog jezika naučila je koristiti alate: Photogrid, Snapseed, Magisto, Lensoo Create, Weebly, Kahoot, Quizlet, Socrative, Edmodo, TEDEd i Edpuzzle.

Nove metode i pristupe poučavanju učiteljica će primijeniti u nastavi njemačkog jezika, a velika joj je želja unaprijediti i osuvremeniti rad novinarske skupine koju već godinama vodi u školi.

2. „NOVE IDEJE ZA UPOTREBU TABLETA U NASTAVI” U AUSTRIJI

Koordinatorica projekta Slađana Ninković sudjelovala je na tečaju „Nove ideje za upotrebu tableta u nastavi” u Grazu [od 25. do 30. studenoga 2018. godine].

Na tečaju je sudjelovalo pet polaznika iz četiri europske zemlje. Dijelili su ugodno iskustvo timskog rada u međunarodnom okružju.

Posjetili su dvije lokalne škole čiji učenici vrlo aktivno i samostalno rade na tabletima. U osnovnoj školi prikazana im je metoda Marte MEO koja je danas prihvaćena diljem svijeta u radu s djecom i osobama koje imaju otežanu komunikaciju.

Za polaznike tečaja finski učitelj Petri ILMONEN održao je upečatljivo predavanje o finskom obrazovnom sustavu, jer je godinama Finska sinonim za uspješan obrazovni sustav u Europi, a čine ga besplatno obrazovanje, jednake mogućnosti za sve, visokomotivirani učiteljski kadar, dobra financijska situacija i dr.

Škola Ante Starčevića u CARNET-ovu je programu e-Škole opremljena s trideset tableta za učenike. Oni mijenjaju nastavu i poučavanje, razvijaju mogućnosti individualnog i grupnog učenja. Aplikacije uključuju sve učenike u rad, potiču kreativnost, a učenje čine zabavnim.

Upravo je to ono što me je motiviralo na pohađanje tečaja u kojemu su ponajprije svladane osnove u radu s iPadom, a radionicama kreativna uporaba raznih aplikacija.

3. „IKT U MOJOJ UČIONICI: POBOLJŠANJE UČENJA, SURADNJE, MOTIVACIJE I KREATIVNOSTI UČENIKA KROZ CIJELI KURIKULUM” U SLOVENIJI

Kao koordinatorica projekta sudjelovala sam u Ljubljani [od 20. do 26. siječnja 2019.] na tečaju „IKT u mojoj učionici: Poboljšanje učenja, suradnje, motivacije i kreativnosti učenika kroz cijeli kurikulum”. Na tečaju je sudjelovalo deset polaznika iz četiriju europskih zemalja.

Fokus je bio na iskustvenom učenju i radioničkom pristupu nakon kojih su sudionici predstavili svoj rad.

Glavna je svrha tečaja bila pripremiti učitelje za učinkovit rad s različitim IKT alatima da bi poticali suradnju u razredu i na međunarodnoj razini. Razvijali su tehnike i metode kojima mogu povećati motivaciju učenika za učenje, ali im i omogućiti neovisnost i potaknuti ih na kreativno razmišljanje.

Teme kojima su se bavili jesu sigurno i odgovorno ponašanje na internetu, medijska i digitalna pismenost, kako se koristiti mobitelima u nastavi, društvenim mrežama i digitalnim alatima. 

U Ljubljani smo posjetili Gimnaziju Jožeta Plečnika. Zbog kvalitetnog poučavanja škola ima tradiciju dobre škole. Učenicima nude širok izbor različitih sportskih aktivnosti, rade na obogaćivanju učenja stranih jezika, a na nastavi primjenjuju IKT. Ravnateljica gimnazije polaznike je provela prostorijama škole i ponosno pokazala veliku terasu na krovu koja služi za druženje, rasprave i razna događanja, a dio terase iskorišten je za urbani školski vrt. 

4. „ICT BASED CLASSES” U NIZOZEMSKOJ

Učiteljica engleskog jezika Željka GOSPOČIĆ sudjelovala je u Amsterdamu [od 1. do 7. travnja 2019.] na tečaju „ICT based classes”.

Glavna je svrha tečaja bila upoznati portale gdje se učitelji mogu umrežiti i dijeliti informacije i primjere dobre prakse – biti svjesni izazova u učinkovitoj provedbi IKT-a te uspostaviti okruženje pogodno za IKT u školi, iskusiti različite web 2.0 alate i naučiti kako ih učinkovito primjenjivati.

Na sedmodnevnom tečaju učiteljica engleskog jezika naučila se koristiti organizacijskim mrežnim alatima kao što su Trello, Evernote, Slack, Penzu, EtherPad, Edmodo, Classdojo te Classmarker te mrežnim alatima za izradu online nastavnog sadržaja kao što su Mysimpleshow, Flocabulary, ESL videos, ListenNWrite, Edpuzzle te Dvolver.

Svi ti mrežni alati omogućuju novi način uključivanja učenika u poučavanja, bržu povratnu informaciju i smanjuju otpor prema tradicionalnoj nastavi.

5. „INNOVATIVE APPROACHES TO TEACHING” U UJEDINJENOM KRALJEVSTVU

Učiteljica Željka Gospočić sudjelovala je u Ujedinjenom Kraljevstvu [od 5. do 9. kolovoza 2019.] na tečaju „Innovative Approaches to Teaching”.

Agencija „ITC – international” održavala je tečaj u Londonu na kojem je sudjelovala s kolegama iz Grčke, Rumunjske, Slovenije, Mađarske, Latvije i Hrvatske.

Glavna je svrha tečaja bila poboljšanje kvalitete i učinkovitosti obrazovnog procesa u bilo kojoj učionici. 

Poticanje kreativnosti, organiziranje projekata, integriranje učenika manjina ili uporaba IKT-a kao alata za razvijanje kritičkog mišljenja. Biti svjesni izazova u učinkovitoj provedbi IKT-a te uspostaviti okruženje pogodno za IKT u školi. Iskusiti različite web 2.0 alate i naučiti kako ih učinkovito primjenjivati.

Poboljšavali su vještine primjene različitih inovativnih nastavnih metoda i tehnika koje su usredotočene na učenika, potiču rješavanje smislenih zadataka iz stvarnog svijeta i razvijaju poprečne kompetencije.

Nakon sudjelovanja na stručnim usavršavanjima u inozemstvu, učiteljice su imale obvezu provesti što više diseminacijskih aktivnosti na Učiteljskom vijeću, Županijskim stručnim vijećima, roditeljskim sastancima, putem eTwinninga, mrežne stranice škole, ali i u medijima.

Učiteljice su nakon ovako kvalitetnih stručnih usavršavanja obogatile svoje znanje i iskustvo. Njima je bio pravi izazov posjetiti neku zemlju, upoznati kolege učitelje iz drugih država i usavršavati se na engleskom jeziku.

…..

Slađana NINKOVIĆ, učiteljica RN iz OŠ Ante Starčevića, Rešetari