Školstvo u medijima
TRI ZABAVNE STRATEGIJE ZA PISANJE BILJEŽAKA
Pisanje bilježaka može biti skrojeno prema pojedinom učeniku
objavljeno: 22. studenoga 2017.

… nevjerojatno je lako izgubiti fokus pri slušanju dugih, neprekinutih lekcija.

A lekcije su često jednako dosadne za učitelje kao i za učenike. Učitelji ne vole kada je njihov glas jedini zvuk koji čuju u tijeku cijelog sata.

Zapisivanje bilježaka nužna je sastavnica mnogih razrednih kurikula jer je predavanje najučinkovitiji način prenošenja informacija učenicima, ali mi možemo pokušati pojačati tu aktivnosti. Ove tri strategije pomažu pisanje bilježaka učiniti zabavnijim i zanimljivijim za učenike i učitelje.

BILJEŽENJE KROZ ŠETNJU

Mnogi se učitelji uvelike oslanjaju na PowerPoint ili Google Slideove za prikazivanje bilježaka u tijeku podučavanja. Umjesto uobičajenog formata učitelja kao predstavljača i učenika kao slušatelja, pokušajte isprintati svoju prezentaciju i polijepiti je po učionici ili hodniku. Učenici zatim mogu zapisivati bilješke šetajući po razredu i pregledavajući slajdove. Ako imate veći razred, razmislite o tome da isprintate i zalijepite u učionici dvije kopije svoje prezentacije da bi učenici imali opciju kretanja ako previše učenika piše bilješke pokraj jednog slajda.

Ova je strategija jednostavan način na koji možete inkorporirati više fizičke aktivnosti u učionicu, pogotovo u tijeku posebno sjedilačke aktivnosti poput pisanja bilježaka. Ona pogotovo dobro funkcionira kada učenici uče informacije koje se ne oslanjaju na linearni redoslijed predstavljanja. Ja svojim učenicima dajem grafički organizator da bi znali iz kojih su slajdova napisali bilješke, a iz kojih nisu.

Još jedna korisna strana ove strategije jest to što učenici mogu raditi vlastitim tempom.

Učenici podučavaju učenike

Dajte svojim učenicima popis pitanja na koja su odgovore mogli čuti u lekciji koju ste prije toga održali. Neka učenici izaberu pitanje za koje su zainteresirani i zatim, pojedinačno ili u parovima, nađu odgovor. Da biste se osigurali da su informacije kojima se učenici koriste valjane, vi im možete pribaviti određeni niz tekstova gdje mogu naći informacije. Naposljetku, neka učenici jedni druge podučavaju odgovorima na svoja pitanja.

Dok možete, zahtijevajte od svojih učenika da podučavaju kolege na različite načine, a ja obično postavim sljedeće zahtjeve za svoje učenike: Oni moraju imati petominutnu prezentaciju, kratku igru ponavljanja, i petominutni kviz kao sredstvo formativnog ocjenjivanja za publiku. Kada učenici razmišljaju o sadržaju iz perspektive učitelja, razumiju ga mnogo bolje nego kada samo pišu bilješke.

PROVJERAVANJE ČINJENICA

Za ovu metodu podijelite svojim učenicima kopiju bilježaka sličnih onima koje bi učenici bilježili tijekom lekcije. Zatim im recite da je nekoliko činjenica unutar bilježaka netočno. Tako učenikov posao postaje biti istražitelj sadržaja koji ste im predali te odijeliti činjenice od fikcije. Da biste dodali element suradnje lekciji, neka učenici rade u parovima. Vi također možete razmisliti o tome da nagradite prvih tri do pet skupina učenika koji ispravno prilagode svoje bilješke. Kompetitivni aspekt motivirat će učenike da učinkovito rade i spriječiti ih da otkriju svoje odgovore drugim skupinama.

Ta tehnika zapisivanja bilježaka zahtijeva timski rad, evaluacijske vještine i zdrav razum. Učenici moraju uzeti u obzir koje su informacije u bilješkama vjerojatne, a koje nisu i zatim naći ispravne informacije.

Poput bilježenja kroz šetnju, takva lekcija može imati još više koristi ako ubacite neku aktivnost u kojoj je učenici mogu primijeniti. Učenici koji prije završe imat će više vremena da ponove sadržaj u razredu dok čekaju da drugi učenici završe svoje provjeravanje činjenica.

Postoje dani kada je zapisivanje bilježaka jednostavno neizbježno. Uz sav sadržaj koji morate prenijeti učenicima i ograničeno vrijeme sata, zapisivanje bilježaka mogao bi biti najjednostavniji i najbrži način da podijelite znanje. Ove tri strategije mogle bi cijeli proces učiniti zanimljivijim i motivirati vaše učenike.

………………….

NAPOMENA

  • Portal Edutopia mrežna je zajednica koja promiče i dijeli znanje o obrazovnim temama. Autori portala ističu projektno orijentirano učenje, profesionalni razvoj učitelja, društveno i emocionalno učenje, integraciju tehnologije itd.
  • www.edutopia.org
  • Photo by Helloquence on Unsplash