…zbog toga prestaju gunđati o tome kad će takvo nešto upotrijebiti u životu te stvara povezanost između vještine i njihove primjene.
STEM za promociju kritičkog mišljenja i inovacije
„Obrazovni ciljevi tradicionalnog uređenja usmjereni su na to koliko odgovora znaju učenici. Želimo da učenici nauče kako razviti kritički stav vlastitim radom: propitivanjem, doradom, fleksibilnim razmišljanjem i učenjem iz tuđe perspektive”, kaže Arthur L. COSTA u svojoj knjizi Učenje i vodstvo navikom uma. „Ključni obilježja inteligentnih ljudi nisu samo poznavanje informacija, već i saznanje što s njima činiti.”
Inovacija i rješavanje problema nije samo za znanstvenike daleko od učionice. Učenici osnovne i srednje škole sposobni su istraživati, osmišljavati i stvarati nove proizvode koji rješavaju stvarne probleme. „Rješavanje problema uključuje pronalaženje odgovora na probleme i rješenja za neželjene učinke. STEM lekcije temelje se na osmišljavanju postupka pronalaženja rješenja. To je organiziran otvoren pristup istraživanju koji promiče kreativnost, inovaciju, osmišljavanje prototipa uz testiranja i analize”, kaže Ann JOLLY u svojoj knjizi STEM uz pomoć dizajna. „Ovi koraci uključuju učenike koji postavljaju ključna pitanja o problemu, a voditi ćete ih voditi kroz stvaranje i ispitivanje stvarnih prototipa rješenja problema.”
STEM projekti temeljeni na stvarnim problemima
Evo nekoliko projekata koji će potaknuti vaše učenike na razmišljanje o tome kako riješiti stvarni problem.
- Sprječavanje erozije tla
U ovom projektu, koji je namijenjen učenicima od šestog razreda osnovne škole do četvrtog razreda srednje škole, učenici uče kako izgraditi zid pored mora koji će spriječiti eroziju obale u more. Učenici trebaju izračunati energiju valova kako bi odredili najbolji materijal za izgradnju zida. Vidi projekt OVDJE.
- Uzgoj hrane za vrijeme poplave
Prirodne katastrofe često uništavaju zajednicu, a poplava otežava i uzgoj hrane. U ovom projektu učenici istražuju problem farmera u Bangladešu i uče kako uzgajati hranu kad je zemlja poplavljena. Vidi projekt.
- Rješavanje urbanističkih problema
Uključite svoje učenike u urbanističko planiranje. Učenici mogu prepoznati probleme grada vezane za prijevoz, okoliš, prenapučenost i idejna (arhitektonska) rješenja. Pogledajte projekt ili na Lego-verziju za mlađe učenike.
- Proizvodnja čiste vode
Previše mjesta na ovom svijetu nema pristup čistoj vodi. U ovom STEM projektu tinejdžeri će naučiti kako izgraditi i ispitati vlastite sustave za filtriranje vode. Pogledajte projekt.
- Unaprjeđivanje života osobama s invaliditetom
Kako će netko na štakama ili u invalidskim kolicima nositi sve što mu treba? Uz pomoć lukavih rješenja! Ovaj projekt potaknut će učenike viših razreda osnovne škole da razmišljaju kreativno i sudjeluju u građanskom angažmanu. Pogledajte projekt OVDJE.
- Čišćenje naftnih mrlja
Svi smo vidjeli slike plaža i divljeg života prekrivenog naftnim mrljama. Ovaj projekt potiče učenike osnovne škole da osmisle i ispitaju sredstva i uređaje za čišćenje naftnih mrlja. Vidi projekt OVDJE.
- Gradnja građevina otpornih na potres
Uza sve više razornih potresa diljem svijeta, ovaj projekt rješava ozbiljne probleme. Učenici osnovne škole mogu naučiti izgraditi građevinu otpornu na potres u svojoj učionici. Vidi projekt.
- Izgradnja solarnih peći
U udaljenim područjima ili osiromašenim mjestima moguće je pripremati hranu uz pomoć solarnih peći. U ovom projektu učenici osnovne škole grade solarnu peć kako bi naučili sve o tome kako ona djeluje i koji su njezini ekološki i društveni učinci. Pogledajte projekt OVDJE.
- Zaustavljanje oksidacije jabuke
Zaustavite proces truljenja jabuke uz pomoć ovog STEM projekta. Savršeno za mlađe učenike koji će imati priliku predviđati, označavati, brojati, eksperimentirati. Vidi projekt OVDJE.
………………
NAPOMENA
- Concordia University-Portland – posvećeno pripremi učenika za život i življenje te podršci učiteljima.
- Izvor: education.cu-portland.edu