Jučer-danas-sutra
DANSKA ■ LANCI BRZE PREHRANE CILJAJU VAŠU DJECU S VELIKOM PRECIZNOŠĆU
Svjetska zdravstvena organizacija želi zaštititi djecu od oglašavanja nezdrave hrane
objavljeno: 28. studenoga 2016.

DJECA MORAJU, prema mišljenju Svjetske zdravstvene organizacije (SZO), BITI BOLJE ZAŠTIĆENA od online oglašavanje nezdravog načina života.

Mogućnosti digitalne analize i praćenja podataka s mobilnih uređaja omogućuju tvrtkama da otkriju ciljanu skupinu s velikom preciznošću, upozorava europski ured SZO-a u nedavno objavljenom izvješću.

Stoga SZO poziva na postavljanje donje dobne granice od 16 godina za izloženost reklamama za proizvode s visokim udjelom masnoće, šećera ili soli. „U digitalnim medijima razvio se uski, kompleksni sustav oglašavanja u kojem se puno bolje može dosegnuti specifična skupina ljudi nego putem oglašavanja na radiju ili TV-u“, stoji u izvješću. Stoga su lanci brze prehrane u stanju, prema lokaciji mobilnog telefona, u realnom vremenu isporučiti reklamu određenom korisniku koji je u blizini neke podružnice.

DJECA BIVAJU EMOCIONALIZIRANA

CILJ JE „ushititi djecu emotivnim i zabavnim iskustvom i potom ih potaknuti da svoja iskustva podijele s prijateljima“. Mnogi roditelji nisu svjesni da se podaci o njihovoj djeci prikupljaju prema pretraživanju određenih internetskih stranica ili online igara. Stoga je potrebno da se vlade postave jače i ojačaju kontrolne mehanizme, zahtijeva SZO.

SZO je već pozivao na zabranu oglašavanja dokazano nezdravih namirnica. Sve je više djece prekomjerno teško, što SZO povezuje s prodajom posebno kaloričnih proizvoda bogatih šećerom.

 „Stavljanje na tržište hrane s prekomjernom energetskom vrijednošću, masnoćom, šećerom i soli dokazano štetno djeluje na djecu jer potiče razvoj nezdravih izbora i navika“, upozorio je SZO već prošle godine. [ IZ STRANIH MEDIJA | derstandard.at ]