Školstvo u medijima
10 OBILJEŽJA PRILAGODLJIVE UČIONICE
Suosjećajno okruženje čini čuda za učenje
objavljeno: 14. siječnja 2020.

Vjerojatno vas ništa od ovoga neće pretjerano iznenaditi, ali želim s vama podijeliti svoju razrednu praksu. 

STOGA EVO MOJIH 10 OBILJEŽJA PRILAGODLJIVE UČIONICE: 

  1. NEMAM ODREĐENI UČITELJSKI STOL. To zaista dobro funkcionira za mene, jer mi omogućuje fleksibilnost i kretanje po učionici prema potrebi. To mi također omogućava da radim s djecom kad trebaju pomoć, bilo u emocionalnom ili akademskom smislu. Tim putem također mogu na licu mjesta riješiti bilo kakvo neprimjereno ponašanje u učionici. Prilagodljivost i tečnost omogućavaju mi da se pobrinem da je svako dijete svjesno svoje vrijednosti.
  2. MJESTO NA KOJEM SJEDIM NAZIVAM „STOL ZA POMOĆ” I SVAKO MI DIJETE MOŽE PRIĆI I ZATRAŽITI POMOĆ. Ne volim redove. Stoga, ako sam zaposlena, učenici napišu svoje ime na ploču, a ja ih prozovem kad sam slobodna. To također potiče djecu da pomažu jedni drugima, što je obilježje koje moramo hvaliti i poticati kod djece.
  3. MNOGI OD NASTAVNIH MATERIJALA (POPUT OLOVAKA, ŠILJILA, GUMICA, RAVNALA ITD.) UČENICIMA SU DOSTUPNI U UČIONICI, A SKLADIŠTIMO IH U PROZIRNIM PLASTIČNIM POSUDAMA. To znači da svako dijete može lako pristupiti opremi. Djeca to vole.
  4. KAD NE TREBAMO KNJIGE, PRIMJERICE TIJEKOM SATA LIKOVNE KULTURE, POSPREMAMO IH U ORMARIĆ PORED VRATA. Na taj nam način ne smetaju na stolu, ali su lako dostupne. Svako dijete zna gdje je njegova knjiga, a to je važno.
  5. DJECU AKTIVNO POTIČEM DA RADE S DRUGOM DJECOM U PAROVIMA I SKUPINAMA. Ona također mogu odlučiti tko će zapisati rezultate zajedničkog rada. Na taj način ne moraju uvijek brinuti o bilježenju vlastitih misli.
  6. IZRAĐIVANJE VLASTITIH NASTAVNIH MATERIJALA POTIČE FLEKSIBILNOSTI. Ako ispišete praznu mrežu/rešetku i stavite je u plastičnu foliju, to djeci daje obrazac na kojem mogu pisati i brisati koordinate i druge informacije. Djeca to vole jer se njihov rad lako može obrisati.
  7. RAZMJESTITE STOLOVE. Znam da to može biti pomalo kaotično, ali zašto ne? Tko je rekao da stolovi moraju zauvijek ostati jednako posloženi?
  8. DOPUSTITE DJECI DA KATKAD SJEDE NA PODU. To im omogućuje da istražuju svoje okruženje i osjećaju se udobno tijekom učenja.
  9. KUĆNE PAPUČE PETKOM. Zašto ne? Moj razred i ja volimo nositi papuče petkom i veselimo se tome. To je zaista privilegij – hodati po školi u kućnim papučama ili u čarapama, ako to djeca požele. Katkad moji učenici jedva čekaju petak.
  10. PISANJE PO STOLU S MARKEROM ZA PLOČU. Djeca obožavaju raditi nešto što inače spada u kategoriju kršenja pravila. Divno je gledati djecu kako uživaju u pisanju po svojim stolovima s markerom za ploču. To je nova dimenzija učenja u kojoj djeca uživaju.

Prilagodljiva učionica mjesto je ugode, užitka, novih iskustava, gdje se djeca osjećaju sigurno i zaštićeno te uživaju u tom osjećaju. Ništa od ovoga nije revolucionarno niti novo.

Međutim, za mene ova obilježja zajedno oblikuju zaštićeno, mirno okruženje u kojem učenje može biti sretno, važno i sigurno.

………………

NAPOMENA

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati poučavatelje širom svijeta.
  • Izvor: tes.com