Školstvo u medijima
OVO VODI USPJEŠNOM UPRAVLJANJU RAZREDOM
Učinkoviti plan lekcije
objavljeno: 22. kolovoza 2019.

Zvuči li vam ovo poznato?

Joj, još nisu izvadili olovke, većina ih ni nema pribor! Što se, dovraga, događa? Vrijeme teče, a mojim osmašima, koji su inače dobra djeca, treba cijela vječnost da se pripreme za nastavu. Gubim deset minuta svaki sat dok ih natjeram da se pokrenu.

Za vrijeme malog odmora želim otići u zbornicu ili na toalet, ali ne uspijevam, jer to vrijeme provodim odgovarajući učenicima na pitanja ili organizirajući radove.

Kad se napokon pokrenemo, učenici ubrzo prekidaju nastavu brbljajući, gledajući uokolo, ispuštajući stvari iz ruke i čini vam se da to nema kraja. Tako frustrirajuće!

Nije problem u tome što moji učenici ne znaju što im je činiti ili što me namjerno ignoriraju. Nisam imala plan lekcije i aktivnosti osmišljen tako da nastava iz minute u minutu teče logičkim slijedom.

Nisam imala unaprijed spremne strateške točke koje se savršeno uklapaju u plan lekcije i koje će natjerati moje učenike da se na vrijeme pripreme za početak rada. Nisam imala strategiju kojom bih njihovo brbljanje učinila produktivnim. Nisam imala strategiju koja će natjerati učenike da rade naporno i brzo.

Zašto sam se toliko mučila svakog dana kako bih postigla sve gore navedeno?

Kao i mnogi učitelji, otkrila sam kako je potrebno mnogo rada „iza zavjese” kako bih osigurala da moja nastava teče glatko. Nije dovoljno samo ušetati u učionicu, zadnji čas kopirati radne listove i tražiti videozapis koji se uklapa u temu koju obrađujete. Poučavanje zahtijeva ozbiljno planiranje!

Imate izbor. Možete provoditi noći pregledavajući Pinterest, guglajući nove ideje i pokušavajući ih spojiti na smislen način.

Dok sam imala pristup iPadu kako bih učenicima mogla pronaći udžbenike, radne bilježnice, vodiče za učenje, imala sam previše izbora i nisam znala što bih sa svime time. Također, dok sam letimično pregledavala sav taj sadržaj bila sam iznenađena koliko je dosadno. Ako je meni dosadno, mojim će učenicima biti još dosadnije.

Spajanje dijelova različitih izvora vikendima vrlo je iscrpljujuće. Trebala mi je organizacija koja će omogućiti da svaka aktivnost teče logički, a koja je održiva kako bih mogla imati život i izvan učionice.

No što ćemo imati veći pristup „fora nastavnim izvorima” to ćemo provoditi sve više vremena ne uspijevajući obaviti ništa, a to je prava ironija.

Često sam se pitala mogu li na internetu naći zanimljive članke vezane za temu koji će se svidjeti mojim učenicima, mogu li oblikovati predavanje i zadatke na temelju ovih članaka, je li moguće ostaviti udžbenik i kurikulum po strani i sastaviti vlastiti.

Vaš plan lekcije podržava vaše upravljanje razredom

Mnogo je lakše upravljati razredom i uživati u radu kad vaše aktivnosti glatko teku. U prijelazu s jedne aktivnosti na drugu otvaraju se brojne prilike za neprimjereno ponašanje ako lekcija nije pažljivo isplanirana.

Razmotrite sljedeći scenarij.

Početak je sata i vi se borite s pokretanjem vaše prezentacije u PowerPointu dok istodobno molite učenike da izvade pribor i sjednu.

Vaše je računalo iz nekog razloga sporo i odjednom se ne možete sjetiti gdje ste zametnuli pismeni zadatak za današnju nastavu.

Kad se služite Googleovom učionicom događa se slična „ludnica”. Nekoliko se računala „zamrznulo”, ne možete pronaći vlastiti adapter i iz vama nepoznatih razloga PDF dokument za koji ste mislili da ste ga učitali ne pojavljuje se nigdje. Učenici vas, u međuvremenu, ignoriraju, a njihova vas brbljavost počinje živcirati. Sve se to može izbjeći pravodobnom pripremom. Nije da možete uvijek izbjeći stres na nastavi, ali postoje rutine koje vi i vaši učenici možete usvojiti kako biste uvelike umanjili količinu tjeskobe i opterećenosti na satu.

Razmotrite i ovo …

Vaše računalo radi sporo, ali to je u redu, jer dok vi čekate računalo da se podigne, vaši učenici već ispunjavaju zadatak za zagrijavanje. Kako bi ga na vrijeme završili, moraju imati pripremljen pribor i sjesti na svoje mjesto već prije početka sata. Možete čak uključiti i štopericu ili glazbu. Kad završe zadatak, mogu izvaditi udžbenik, spustiti glavu ili izvesti neku drugu radnju koju ste postavili kao rutinu.

Vi ste manje nervozni, a učenici znaju što im je činiti dok se vi pripremate za nastavak lekcije. Uspostavite rutinu i ne mijenjajte je.

Morate unaprijed znati što poučavate, osmisliti aktivnosti za zagrijavanje vezane za temu i imati sve spremno za početak rada. Što više posla obavite „iza kamere” to će upravljanje razredom teći lakše.

Uvijek možete računati na to da će wifi zakazati, iPad neće funkcionirati i, što je najgore, učenici će se dopisivati za vrijeme sata. Zbog toga su mnogi učitelji potpuno digli ruke od tehnologije.

Ako uspijete uspostaviti svoj sustav i rutinu, očekujući pritom propuste, vaša će učionica biti dobro podmazan stroj. Također, ako osmislite plan lekcije s razumljivom svrhom tad će i prijelazi s jedne aktivnosti na drugu teći bez ikakvih problema.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Lepre’s Learning Log – blog namijenjen učiteljima početnicima i onima koji žele unaprijediti svoju praksu.
  • Izvor: mrslepre.com