Savjeti stručnjaka
Agresivniji i bučniji bolje prolaze
objavljeno: 17. prosinca 2014.

„Djeca običnih radnika rjeđe i neagresivno traže pomoć od učitelja u učionici za razliku od njihovih vršnjaka čiji su roditelji pripadnici srednjeg društvenog sloja!“ – zaključak je istraživanja o ponašanju učenika iz različitih društvenih slojeva objavljenog u časopisu American Sociological Review.

Autorica, sociologinja Jessica McCrory Calarco, istraživala je  ponašanje tijekom nastave učenika od trećeg do petog razreda osnovne škole.

Različito ponašanje učenika tijekom nastave rezultat je naputaka dobivenih u roditeljskom domu. Sukladno savjetima svojih roditelja, radnička djeca pokušavaju sama rješavati probleme. Zatreba li im pomoć učitelja, učinit će to nenapadno, mirno s podignutom rukom.

Suprotno njima, djeca iz srednjeg društvenog sloja, naučena su biti proaktivna, ustrajat će u traženju pomoći od učitelja bez obzira na okolnosti.

U pravilu, učitelj će radije priteći u pomoć onima koji to glasno traže što djecu radnika stavlja u neravnopravan položaj i povećava nejednakosti. Dokazano je da ponašanje radničke djece, koje njihovi roditelji smatraju „uljudnim“, može utjecati na njihov razredni uspjeh ali i onemogućiti im da idu ukorak s vršnjacima iz viših društvenih slojeva, jer agresivniji i bučniji bolje prolaze.

Izvor: www.scientificamerican.com