Školstvo u medijima
NEKE VRSTE ŠTIVA IMAJU VEĆI UTJECAJ NA POSTIGNUĆE UČENIKA
Čitanje fikcije poboljšava učenje
objavljeno: 29. listopada 2019.

Koristeći se podatcima iz PISA-inih studija, istraživači su povezali učestalost s kojom 15-godišnjaci čitaju različite vrste štiva s PISA-inim rezultatima testova iz čitanja.

U sklopu istraživanja koje je proveo John Jerrim, profesor obrazovanja i društvene statistike pri Institutu za obrazovanje UCL, te Gemma Moss, profesorica pismenosti pri UCL-u, kandidatima za PISA testiranje 2015. bilo je postavljeno pitanje koliko često čitaju fikciju, štivo ostalog sadržaja, novine, časopise i stripove.

Istraživači su otkrili da učenici koji često čitaju novine, časopise, stripove i nefikcijske knjige nisu postigli znatno bolje PISA rezultate u čitanju od onih koji nisu čitali ove vrste štiva.

Međutim, učenici koji čitaju fikciju gotovo svakog dana postigli su otprilike 26 bodova više na ispitima čitanja od onih koji nikad ne čitaju takve knjige – što je otprilike istovrijedno razdoblju od 10 mjeseci dodatne nastave, prema OECD-u.

Istraživači su prvo smatrali da se to može pripisati tome da čitatelji fikcije provode više vremena na čitanje općenito – učenik koji čita neko klasično djelo pročitat će više nego njegovi kolege koji čitaju časopise.

Međutim, istraživači nisu pronašli nikakve dokaze koji bi poduprli tu tvrdnju te su otkrili da je „učinak fikcije” jednako važan kao i količina vremena koju učenici provedu čitajući.

Oni su također u obzir uzeli druge varijable poput spola, socio-ekonomskog statusa ili vrste škole da bi isključili alternativna objašnjenja za rezultate.

Komentirajući otkrića, profesor Jerrim je rekao da imaju važne implikacije:

„Roditelji i učitelji ne bi trebali poticati tinejdžere da čitaju bilo što. Umjesto toga, trebali bi usmjeravati mlade da više čitaju romane i druge dugačke fikcijske tekstove koji potiču dublje čitanje tijekom dužih razdoblja. To je posebno važno za dječake sa slabijom socio-ekonomskom pozadinom, odnosno za skupinu koja najmanje čita ovu vrstu štiva te koja ima slabije vještine čitanja od svojih vršnjaka.”

………………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i područja te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati učitelje širom svijeta.
  • Izvor: tes.com