Zanimljivosti
ŠVEDSKA: KORAK NAPRIJED ILI …
Digitalna tehnologija odsad i službeno sastavni dio švedskoga predškolskog programa
objavljeno: 27. studenoga 2019.

…digitalna je tehnologija i službeno postala sastavni dio predškolskoga kurikuluma.

Nekoliko je škola, uključujući i švedske waldorfske škole, izjavilo da i dalje planiraju raditi bez primjene digitalne tehnologije te se nadaju promjeni kurikuluma.

No ostali, poput predškolskih ustanova u okrugu Skåne pokrajine Bjuv, već nekoliko godina rade na integraciji digitalne tehnologije u svoje aktivnosti. Ondje djeca uče osnove programiranja, zadavanje naredbi malim robotima, a koriste se i iPadom.

Pokrajinska razvojna stručnjakinja za strategiju Anna JACOBSSON kaže da škole djeci pokušavaju omogućiti primjenu tehnologije na primjeren način kako bi poslužile kao dopuna pojedinačnim i grupnim aktivnostima, a ne kao njihova zamjena.

„Postoji mnogo aplikacija u kojima samo kliknete i pomičete stvari. Morate dobro razmisliti u koju se svrhu želite koristiti ovim alatima. Neke stvari poput igre memorije ili slagalice ne postaju bolje samo zato što su digitalne, no ako se služite videozapisima, slikama ili programiranjem djeca će biti manje usredotočena na sam alat, a više na ono što uz njegovu pomoć stvarate”, tvrdi Jacobsson.

Djeca imaju mogućnost upotrijebiti QR kodove koje mogu skenirati i potom poslušati željenu pjesmu ili bajku, a uz pomoć tehnologije također stvaraju vlastite videozapise i slike.

„Predškolski odgoj trebao bi djeci pružiti osnove za izgradnju kritičkog i odgovornog odnosa prema primjeni digitalne tehnologije. Malo dijete možda nema sposobnost kritičkog razmišljanja, ali mi možemo graditi temelje”, komentira Jacobsson.

Neke su pak predškolske ustanove zauzele oprezniji pristup tehnologiji. Jedna se škola u Örebrou, Waldorfförskola Viljan, odlučila za poučavanje isključivo bez digitalne tehnologije.

„Prakticiramo oprezan princip i nastojimo u središte pažnje staviti potrebe djece. Zasad ne znamo mnogo o tome kako digitalna tehnologija utječe na malu djecu”, kaže ravnateljica škole Anna GRIBBLE GREIDER.

„Prednost dajemo vremenu posvećenom društvenom, emocionalnom i tjelesnom razvoju koji se ne događa kada djeca sjede pred ekranom”, objašnjava. „Mnogi su odgajatelji odabrali upravo našu školu isključivo zato što je oslobođena upotrebe ekrana.”

………………

NAPOMENA

  • ŠVEDSKA: The Local – vijesti iz Švedske na engleskom jeziku.
  • Izvor: thelocal.se