Važni datumi u godini
MEĐUNARODNI DAN DJETETA ■ 20. STUDENOGA ■
Dječja prava – budimo bolji jedni prema drugima
objavljeno: 20. studenoga 2018.

…politici, poslovanju, sportu i zabavi kako bi pomogla u spašavanju dječjih života, borbi za njihova prava i ostvarivanju njihova potencijala. [ Izvor: unicef.hr  ]  

Konvencija o pravima djeteta (eng. Convention on the Rights of the Child; te CRC, CROC ili UNCRC) međunarodni je ugovor Ujedinjenih naroda kojim su utvrđena građanska, politička, ekonomska, socijalna, zdravstvena i kulturna prava djece. Konvencija djetetom definira svako ljudsko biće mlađe od osamnaest godina, osim ako se prema domaćem zakonodavstvu punoljetnost ne stječe pri nekoj drugoj dobi. [Izvor: Wikipedija ]

AKTIVNOSTI

Aktivnosti su brojne:

  • Dječja prava

Učenici izvlače kartice s određenim dječjim pravom te ih ilustriraju (Likovna kultura). Nakon rada, razgovaramo o svakomu (Sat razrednika), koristeći se štapnim lutkama (Likovna kultura) i dramatizirajući svakodnevne situacije (Hrvatski jezik), jer je mnogo lakše neugodna iskustva izraziti glumom nego ispričati ih.

Iz priručnika Humane vrednote izradila sam kartice za igru memorije te smo, nakon što smo razgovarali o svakomu pravu, igrali istoimenu igru.

  •  Budimo bolji jedni prema drugima

Potaknuta materijalima iz knjižica Hrabrog telefona, izradila sam listić Budimo bolji jedni prema drugima, koji smo analizirali, razgovarali o njemu te su ga djeca zalijepila u svoje bilježnice, a razredni smo listić istaknuli na vidljivo mjesto u učionici. Njemu se vraćamo svaki put kad se dogodi neka situacija koju je potrebno riješiti. [ Izvor: hrabritelefon.hr

  •  Djeca učitelji (Igrajmo se učitelja)

Ovu je aktivnost dobro provoditi što češće, jer učenici iznimno dobro na nju reagiraju. Realizira se na način da učiteljica i učenik zamijene mjesta (i fizički i aktivnostima). Višestruko je korisna, jer učenici budu jako ponosni što su učitelji, jačamo njihovu odgovornost, razvijaju vještinu javnog nastupa, ali im i osvještavamo koliko je zahtjevno voditi nastavni proces. Nama je korisno zbog promišljanja o vlastitim strategijama poučavanja, jer učenici besprijekorno upijaju naš način rada pa vidimo što sami možemo popraviti u svom poučavanju.

Također, u sklopu projekta To smo mi provodim anketu koju obradimo i analiziramo. Posljednja su pitanja: Što bi promijenio/la da si učitelj/ica, zašto i kako te Što bi promijenio/la da si ravnatelj/ica, zašto i kako. Odgovori na ova pitanja vrlo su bitni, jer u analizi osvještavamo na što mogu utjecati sudionici odgojno-obrazovnog procesa.

  •  Razvijanje pozitivnoga razrednog ozračja

Na ovom se ishodu radi svakodnevno, različitim aktivnostima kojima jačamo svijest pripadanja istom kolektivu, ponos i suradnju (uniforme, međusobna pomoć, zajednička igra, sudjelovanje u humanitarnim akcijama…).

Iznimno je bitno osvijestiti djeci da svi ljudi imaju prava te da „moje pravo ne smije ugrožavati tebe”. 

 …………

Piše Melita POLIĆ, učiteljica savjetnica | OŠ Jurja Dalmatinca, Šibenik

Ima 30 godina radnog iskustva; voditeljica Županijskoga stručnog vijeća učitelja razredne nastave Šibensko-kninske županije od 2006.; autorica županijske slikovnice Korak kroz Šibensko-kninsku županiju | Misli vodilje u radu: život nije podijeljen na predmete [integrirana nastava]; cijeli je svijet učionica [cjeloživotno formalno i neformalno učenje]; ponajprije odgajati, a onda i obrazovati.