Iz školskog svijeta
OŠ „VLADIMIR NAZOR“, PISAROVINA ■ SURADNJA ENGLESKOGA JEZIKA I ŠKOLSKE KNJIŽNICE
eTwinning projekt „Amazing Croatia“
objavljeno: 9. lipnja 2020.

Projekt „Amazing Croatia“ provodili smo s portugalskom osnovnom školom. Koristeći se različitim IKT alatima, virtualno smo putovali Hrvatskom predstavljajući svoje gradove, nacionalne parkove, znamenitosti, biljke i životinje, tradicionalna događanja i hrvatsku kuhinju.

Naš prvi kontakt s Osnovnom školom „Aver o Mar“ iz mjesta Povoa de Varzim u Portugalu dogodio se 2017. kada su naše škole bile partneri u knjižničnome projektu „The Bookmark Exchange Project“. Tada smo upoznali portugalsku kolegicu knjižničarku i učiteljicu engleskoga jezika, gđu Martu ANTUNES. Sljedeće godine, razmišljajući kako obilježiti Europski dan jezika, javili smo se kolegici Marti i predložili zajednički skype razgovor i virtualno upoznavanje učenika vršnjaka, tadašnjih šestaša i sedmaša. Obilježavanje Europskoga dana jezika toliko se svidjelo učenicima, da smo zaključili kako moramo nastaviti neki oblik suradnje među školama. Tako se rodila ideja o eTwinning projektu „Amazing Croatia“.

Projektom smo htjele upoznati portugalske učenike s ljepotama naše Hrvatske. U mjesečnim zadatcima predstavljali smo hrvatske gradove, nacionalne parkove, znamenitosti, biljke i životinje, tradicionalna događanja i hrvatsku kuhinju, a Portugalci su na slijepoj karti Hrvatske trebali pronaći gdje se nalazi traženi pojam i na to mjesto nalijepiti odgovarajuću sličicu. Pripremljenu slijepu kartu s označenih 50 mjesta, malo hrvatskih suvenira uz knjigu o Zagrebu, poslali smo u Portugal, a kada je karta stigla, projekt je mogao započeti.

Svakoga smo mjeseca s učenicima u knjižnici i na satima engleskoga jezika istraživali i pisali kratke tekstove o zadanoj temi. U tekstu je uvijek bila obvezna i rečenica o tomu gdje se traženi pojam na karti nalazi kako bi ju učenici u Portugalu mogli smjestiti na slijepu kartu. Tekstovi su se najprije pisali na hrvatskome jeziku, zatim prevodili na engleski jezik, a potom pretvarali u QR kodove.

Uz svaki QR kod nastala bi slika toga pojma, a tu nam se najviše istaknuo učenik Jakov PAVEK. Njegovi su nam crteži i slike bili toliko lijepi, da smo u suradnji s Turističkim uredom u Pisarovini organizirali izložbu svih radova nastalih u projektu. Nakon što bismo poslali QR kodove i sličice za taj mjesec, napravili bismo različite igre koristeći se IKT alatima. Radili smo kvizove, memory igre i sl. Cijelo vrijeme komunicirali smo preko eTwinning platforme.

Projekt je započeo u listopadu te smo u svibnju poslali i posljednji set QR kodova i sličica. Završili smo ga on-line meetingom na eTwinning platformi. Na početku razgovora na zaslonu nas je dočekala velika karta Hrvatske ispunjena s 50 sličica na 50 mjesta – baš kao što je bilo zamišljeno mjesecima ranije.

Radeći na projektu, pomislile smo kako bismo nešto slično mogle napraviti i za svoje učenike. Tako smo nas dvije osmislile edukativnu igru u kojoj se na sličan način popunjava karta Hrvatske – uči se o Hrvatskoj istovremeno vježbajući snalaženje na karti. Materijale smo napravile na hrvatskome i na engleskome jeziku. Igru smo predstavile na Danu škole, a sudjelovale smo i na manifestacijama Karlovački vrtuljak i Suhopoljska Kul. plaža. Koristimo se njome i u nastavi prirode i društva u svojoj školi. Prelaskom na učenje na daljinu igra je digitalizirana.

Za eTwinning projekt „Amazing Croatia“ dobile smo Nacionalnu i Europsku oznaku kvalitete. Projekt je prezentiran na Carnet Users Conference 2019. i na Jesenskoj školi Hrvatskoga pedagoško-književnoga zbora 2019.

■  Pišu:  Blanka ŠPEGLIĆ, dipl. bibl. i Maja KNEZ VRANIĆ, uč. engleskoga jezika  ■  OŠ „Vladimir Nazor“, Pisarovina  ■