Zanimljivosti
ENGLESKI JE JEZIK POSTAO JEDNA OD OSNOVNIH VJEŠTINA 21. STOLJEĆA
Engleski je važan, ali ne nauštrb materinskog jezika
objavljeno: 19. ožujka 2019.

„Engleski jezik nije zamjena za materinski, ali je u kontekstu trenutačne globalne situacije potreban”, rekao je direktor Britanskog vijeća u Indiji Alan GEMMELL.

Britansko vijeće u suradnji sa Sveučilištem u Cambridgeu provodi istraživanje pod nazivom „Jezik učenja i njegovi učinci na vještine čitanja i računanja” kako bi istražili višejezično učenje i njegov utjecaj na kognitivne sposobnosti učenika.

„Engleski je jezik postao jedna od osnovnih vještina 21. stoljeća, takoreći svjetski jezik operativnog sustava”, kazao je Gemmell.

Projekt će, kazao je, pružiti potvrdu njihove vjere u višejezično učenje, ali i uloge materinskog jezika u ranom obrazovanju.

Projekt je počeo 2016. godine kako bi se doznalo ostvaruju li djeca čiji se materinski jezik razlikuje od onoga kojim se koriste u školi, slabije rezultate od djece koja slušaju nastavu na materinskom jeziku.

Projekt se provodi u tri indijska grada, uključeno je tisuću djece, a rezultati se očekuju 2020. godine.

Indija se suočava s još jednim izazovom. Djeca koja nisu naučila pravilno pisati, čitati i izražavati se na materinskom jeziku imaju poteškoća s usvajanjem gradiva ostalih društvenih i prirodnih predmeta, rekla je bivša savjetnica ministra obrazovanja Delhija Atishi MARLENA.

Osnova je svakoga obrazovnog sustava ovladavanje prvim jezikom, kazala je i dodala: „Kada se dijete nauči pravilno služiti materinskim jezikom, tek je onda sposobno učiti druge stvari.”

Govoreći o ključnim problemima u procesu učenja, kazala je: „Veličina razreda također je bitna. Učitelju je vrlo teško poučavati i istodobno držati na oku od pedeset do šezdeset učenika. U državnim je školama u Indiji donedavno bilo i razreda sa 150 učenika.”

Još je jedan o problema u državnim školama – disciplina.

„Učitelji često nisu svjesni da dijete koje ometa zapravo ne može pratiti nastavu. Nisu svladali jezik i osnove komunikacije. Često ne znaju pročitati ono što piše na ploči ili udžbeniku”, kazala je Marlena.

„Čim počinju shvaćati što se događa na nastavi i o čemu govori učitelj, počinju obraćati pažnju. Pred nama i dalje ostaje izazov: kako ćemo ih nakon toga potaknuti na učenje?”, zaključila je.

———————-

NAPOMENA 

  • INDIJA: Moneylife.in – portal koji se bavi javnim temama.
  • Izvor: moneylife.in