Školstvo u medijima
KOLIKO JE CIJENJEN UČITELJ
Indonezija peta u svijetu po statusu učitelja
objavljeno: 5. veljače 2020.

… i na višem je mjestu od bilo koje druge europske ili američke zemlje.

 

Istraživači su anketirali ljude u 35 zemalja kako bi istražili stavove prema učiteljima i poučavanju, i to pomoću sljedećih pitanja:

  • Koje zanimanje ima sličan status kao i učiteljsko?
  • Smatrate li da učenici poštuju učitelje?
  • Biste li potaknuli svoje dijete da postane učitelj?
  • Što mislite, koliko učitelji sati tjedno rade?
  • Koliko bi učitelji trebali biti plaćeni?

Poredak iz 2018. koji je objavila Zaklada Varkey pokazuje da su, baš kao i 2013., učitelji u Kini imali najviši status (indeks 100), a slijede Malezija (93.3), Tajvan (70.2), Rusija (65) i Indonezija (62.1). Zemlje koje zauzimaju posljednjih pet mjesta bile su Argentina (23.6), Gana (18.9), Italija (13.6), Izrael (6.6) te Brazil (1).

U jednome od pitanja od sudionika se tražilo da rangiraju osnovnoškolske i srednjoškolske učitelje te ravnatelje u usporedbi s 11 drugih zanimanja prema tome kakvo poštovanje uživaju u svojim zemljama.

OSTALA ZANIMANJA: liječnici, medicinske sestre, knjižničari, političari, socijalni radnici, mrežni dizajneri, policajci, inženjeri, odvjetnici, računovođe i menadžeri.

U Indoneziji je 1000 ljudi reklo da je nastavničko zanimanje najsličnije socijalnom radu (24 posto) ili radu u knjižnici (21 posto).

Manje popularni odgovori uključivali su sličnost s medicinskim sestrama (15 posto), liječnicima (10 posto) te političarima (4 posto).

U samo su tri zemlje – Kini, Rusiji i Malezijiispitanici poučavanje usporedili sa zanimanjem liječnika.

Indonežani su svoj obrazovni sustav ocijenili sa 6.98 od 10, što je šesta najviša ocjena od 35 zemalja. Istraživači kažu da je to u proturječju s učeničkim postignućem – Indonezija je 27. na PISA-inim ljestvicama.

Na pitanje kako učenici doživljavaju svoje učitelje, 66 posto sudionika u Indoneziji reklo je kako smatra da učenici poštuju svoje učitelje – što je peti najviši postotak među 35 zemalja, iza Gane (70 posto), Indije (77 posto), Ugande (79 posto) i Kine (81 posto). Inače, svjetski je prosjek 36 posto.

„Diljem Europe učenici mnogo manje poštuju svoje učitelje u usporedbi s učenicima u Aziji, Africi i na Bliskom istoku. U većini europskih zemalja koje su sudjelovale u ispitivanje više je sudionika smatralo da učenici ne poštuju učitelje”, piše u izvještaju GTSI.

Unatoč tome što jako cijene svoje učitelje, Indonežani su bili podijeljena mišljenja u vezi s time je li poučavanje zanimanje kojem bi preporučili svojoj djeci. Tek 32 posto sudionika reklo je da bi „definitivno” ili „vjerojatno” potaknulo svoju djecu da odaberu učiteljsku struku, a 29 ih je posto reklo da to „vjerojatno” odnosno „sigurno” ne bi učinili.

Istraživači kažu da su kod ovog pitanja postojali „bitni kontrasti” među zemljama. Dok više od 50 posto roditelja u Kini, Indiji, Gani i Maleziji pruža pozitivnu podršku svojoj djeci, samo manje od 8 posto roditelja potaknulo bi svoju djecu da se školuju za zvanje nastavnika u Izraelu i Rusiji.

Kad se radi o tome koliko vremena tijekom polugodišta nastavnici rade (uključujući i vrijeme izvan škole ocjenjujući i planirajući), izvještaj kaže da u svim zemljama osim u Indoneziji, Finskoj, Italiji i Kini javnost sustavno podcjenjuje učiteljski rad – često za više od 10 sati tjedno. Indonežani procjenjuju da učitelji rade 33,6 sati tjedno, u usporedbi s 31,9 sati koliko učitelji u Indoneziji zaista rade.

………………………..

NAPOMENA

  • TEACHER je portal Australskog vijeća za istraživanje obrazovanja (ACER), neprofitna organizacija koja ne ovisi o vladi i obrazovnom sustavu.
  • Izvor: teachermagazine.com.au