Savjeti stručnjaka
IMAJTE UM SVEMU OTVOREN, A NIČEMU PRIVRŽEN
Inovacija je proces, a ne proizvod
objavljeno: 6. veljače 2017.

…U prilici sam raditi s nekim vrlo pametnim, vrlo kreativnim i zaista inovativnim ljudima i moram priznati da nisam nimalo poput njih. Jednostavno nemam tu vrstu kreativnosti ili osobnosti da budem inovativan.“

Svi ljudi su inovativni i kreativni u nekoj točki u svom životu i u različitim područjima, ali obično gubimo to samopouzdanje negdje usput. Zašto mi je bilo važno prepoznati inovaciju kao način činjenja „novih i boljih“ stvari u mojoj knjizi „The Innovator’s Mindset“? Upravo zato da bih pomogao ljudima da shvate kako su već bili „inovativni“ na mnogo načina.

Iznova primjećujem da se u mnogim školama koristi riječ „inovacija“, koju se izravno povezuje s time kako ljudi koriste tehnologiju. Iako tehnologija pruža prilike koje prije nisu postojale, korištenje tehnologije ne možemo izjednačiti s „biti inovativan“. Zapravo, od nekih kolega znao sam čuti da su zbog tehnologije neki ljudi manje inovativni jer vjeruju da će tehnologija obaviti njihov posao za njih, umjesto da duboko razmišljaju o tome zašto rade ono što rade i kako to rade.

  • Poanta je u tome kako razmišljamo i što stvaramo, a ne što koristimo.

Zabrinjava u vezi s riječju „inovacija“ što ljudi koriste taj termin tako da bi ta riječ uskoro mogla postati najobičnija poštapalica. Upravo sad imamo pregršt informacija na vršcima prstiju, a razmišljanje da ćemo se jednog dana opet vratiti u točku u kojoj nećemo imati obilje informacija jednostavno nije realno.

  • Thomas FRIEDMAN je rekao: „Svijet ne mari za ono što znaš. Svijet mari samo za ono što možeš učiniti s onim što znaš, i nije ga briga kako si to naučio.“

Mi smo sada u toj točki u vremenu, i nećemo se vratiti u točku u kojoj će jednostavno znati stvari ikad biti dovoljno. Suština je u onome što stvaramo. Ne bismo trebali ograničiti svoju maštu ili imaginaciju svojih učenika.

Ovdje je riječ o delikatnoj ravnoteži. Vjerujem da postoje mnoge stvari koje se događaju u edukaciji upravo sada, i postoje neke stvari o kojima se ne može pregovarati. Usmjerenost na odnose učitelja i učenika bila je važna u edukaciji kad sam ja išao u školu, i to će i dalje biti tako, pogotovo u svijetu u kojem je odličan sadržaj lako dostupan bilo gdje.

  • Pomak potreban u edukaciji jest pomak u našem razmišljanju, a ne nužno u stvarima koje koristimo.

Nedavno sam čuo ovaj citat: „Imajte um koji je svemu otvoren, a ničemu privržen“.

Kad bi svi edukatori bili otvoreni ideji da se učenje svodi na neprestan rast i razvoj, ne samo u našim učenicima, nego i u nama samima, edukacija bi napravila golemi napredak. „Sustav“ vode ljudi, a edukatori su ljudi. Vjerujem da bi, ako edukatori mogu promijeniti svoje razmišljanje, „sustav“ bio puno bolji.

Inovacija je proces, a ne proizvod.

Jednom kad prihvatimo tu ideju, edukacija kao cjelina bit će puno bolja.

……………………..

NAPOMENA:

  • George Couros je vodeći edukator u području inovativnog vodstva, poučavanja i učenja. Radio je kao učitelj, administrator i ravnatelj. Autor je knjiga „The Innovator’s Mindset; Empower Learning“, „Unleash Talent“ te „Lead a Culture of Creativity“. Poznat je kao govornik o inovaciji učenja i angažiranju učenika, a surađivao je sa školama i organizacijama diljem svijeta.
  • Izvor: georgecouros.ca