Školstvo u medijima
ISTRAŽIVANJE ■ SVI UČENICI TREBAJU JEDNAKU PODRŠKU U MORALNOM RAZVOJU
Inteligencija i moral kod osnovnoškolaca nisu povezani
objavljeno: 3. ožujka 2017.

Do tog zaključka je došao Njemački institut za međunarodna pedagoška istraživanja u Frankfurtu. Ispitano je 129 učenika od šest do devet godina, a rezultati su objavljeni u časopisu Frontiers in Psychology.

Osnovnoškolci su morali riješiti standardizirani test inteligencije. Zatim su im pokazane ilustrirane priče u kojima glavni likovi krše moralna načela, na primjer djeca koja ne žele dijeliti sa siromašnom djecom, kradu slatkiše od vršnjaka ili se nekom rugaju. Nakon toga, djeca su ispitana.

Trebali su ne samo općenito ocijeniti ponašanje glavnih likova, nego se i staviti u ulogu žrtve i počinitelja. Iz toga su izvučeni ključni pokazatelji osjećaja za moral i uspoređivani s rezultatima testa inteligencije.

„Nismo mogli ustanoviti utjecaj inteligencije na moralno rasuđivanje djece niti njihove moralne prosudbe ili osjećaje“, rekla je Hanna BEIßERT, odgovorna znanstvenica.

Međutim, ovaj rezultat vrijedi samo za učenike osnovnih škola, naglasila je Hanna Beißert. Druge studije provođene na mladima i odraslima ustanovile su vezu između inteligencije i moralnog rasuđivanja. Za učitelje i odgojitelje iz toga proizlazi sljedeći savjet: „Možemo reći da osobito inteligentna djeca trebaju jednaku podršku u moralnom razvoju kao i sva ostala djeca.“

………………

NAPOMENA:

  •  Die Presse – austrijske dnevne novine, prvi put tiskane u Beču 1848. s nakladom od oko 80.000 primjeraka.
  • Izvor: diepresse.com