Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Jesen
objavljeno: 29. listopada 2018.

S tom se temom učenici susreću svake nastavne godine, stoga se od njih očekuje povezivanje usvojenih činjenica s iskustvom te apstraktno povezivanje, odnosno da znaju objasniti koje se promjene događaju u prirodi u određeno godišnje doba.

Temu sam podijelila na nekoliko sadržaja koji su mi bili bitni u izradi tema i jedinica kojima produbljujem znanje učenika koje su stekli prethodnih godina:

a) Jesen u zavičaju – kretanje, uočavanje, bilježenje…

b) Jesen kao godišnje doba koje se dijeli na ranu i kasnu jesen – plodovi, blagdani, biljke i životinje.

c) Jesen kao početak nastave / kraj ljeta i zabave – obaveze, pomoć starijim osobama (baka/djed), priprema za zimu…

Tema je toliko poticajna da se oduljila na skoro 4 tjedna i bila je praćena u svim segmentima nastavnih predmeta.

✿ HRVATSKI JEZIK

Opisivali smo jesen, odnosno sastavljali rečenice vezane za jesen. Učenici su pisali prve pjesme o jeseni.  Otkrivali smo značenje njihovih „zbrkanih“ rečenica.

Primjer materijala: https://adobe.ly/2ygmmVl  i https://adobe.ly/2xQbs8v.

✿ MATEMATIKA

Za temu brojenja u brojevnom nizu do 100 upotrebljavala sam različite jesenske „simbole“”potrebljavalajesen.jna,eženje….ethodnih godinagodišnje dobae.h predmeta jednom temom te koje sam interaktivne sadržaje smislila. Sakupljali smo jesensko lišće i brojili ga (količinu koju smo skupili). Nadalje, učenici su trebali od 100 listova napraviti neki oblik.

✿ PRIRODA I DRUŠTVO

Satnicom su predviđena 3 nastavna sata vezana za spomenutu temu. Naravno, za sve ono što sam planirala bilo mi je potrebno puno više sati, pa sam tematski povezala likovnu i glazbenu kulturu, svaki sat razrednika, TZK koji smo imali u lokalnom parku i jedan sat izvannastavne aktivnosti.

Izradila sam pregršt materijala:

Izradila sam i interaktivni materijal za ponavljanje usvojenih ili učenje novih sadržaja.

Možete ga vidjeti na razrednim stranicama. 

Interaktivna enciklopedija ptica selica i stanarica našeg zavičaja

 

Posebno ističem odlazak u prirodu gdje smo najbolje vidjeli i doživjeli jesen.

Berba dunja i jabuka u školskom vrtu

………..

Jesenski motivi uvukli su se i u naš sat likovne kulture. Naše radove te tematike možete pogledati na poveznici https://www.skolskiportal.hr/clanci/ucitelji-stvaraju/.

Temu smo obrađivali i tijekom dodatne nastave za koju sam smislila igru sličnu igri Čovječe, ne ljuti se.

Igru može igrati 6 igrača. Igrači moraju prijeći cijeli krug (100 polja) tako da bacaju kocku i prelaze onoliko polja koliko „dobiju“ bacajući kocku. Ako figuricom stanu na polje s upitnikom, trebaju reći činjenicu o godišnjem dobu pazeći da ne ponavljaju ono što je već rečeno. Rečenicu trebaju reći u roku od 10 sekundi.

Igra je bila jako dobro prihvaćena, stoga sam ih izradila još nekoliko i nastavili smo je igrati i tijekom sata razrednika.

 

Na satu glazbene kulture naučili smo pjevati pjesmu Čvorak, čvorak. Međutim, to nije sve. Naučili smo i plesne korake koje smo s pomoću videokonferencije pokazali učeniku koji više ne ide u naš razred.

Jesen je neiscrpna tema u našem razredu i svakim danom sve više uživamo u njoj.

Sandra VUK, OŠ Sveta Nedjelja | https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/ | osobne stranice [s interaktivnim materijalom]  goo.gl/tXVqPa

  • Svi su radovi nastali pod mentorstvom Sandre Vuk.