Iz školskog svijeta
OSTVARENA ČETVRTA MOBILNOST DVOGODIŠNJEG ERASMUS +KA1 PROJEKTA OŠ BEDEKOVČINA, ABECEDA ZNANOSTI, BERLIN, REPUBLIKA NJEMAČKA
Knjiga Čarolija šume, rad Prirodnjaka
objavljeno: 14. ožujka 2023.

U Berlinu je od 1. do 6. kolovoza 2022. na šestodnevnom tečaju pod nazivom From STEM to  STEAM Education: A New Learning Approach u organizaciji Teacher Academy Berlin svojim sudjelovanjem predstavljena i OŠ Bedekovčina.

Na tečaju je bilo sedam sudionika iz odgojno-obrazovnih ustanova, i to iz Republike Rumunjske, Republike Italije (Sicilija), Kraljevine Španjolske i Republike Hrvatske.

Cilj tečaja bio je identificirati ključne značajke STEM-a i STEAM-a, definirati ciljeve učenja koji integriraju predmete STEM i umjetnost i dizajn da bismo povećali angažman učenika u učenju, zatim povezati različite teme kreativnim STEAM aktivnostima, temeljenima na stvarnim i konkretnim iskustvima, osmisliti autentičnu lekciju STEAM te uključiti vještine povezane s umjetnošću i dizajnom u opće okruženje za učenje i kurikulum.

Znanje koje sam tamo stekla primijenila sam u radu u novoj školskoj godini 2022./2023. sa svojim učenicima koji su uključeni u izvannastavnu aktivnost Prirodnjaci. Zajedno s njima radila sam na projektu Šumske novine u sklopu kojeg su napravili svoju  knjigu Čarolija  šume. Knjiga vjerno prikazuje rad na projektu i primjenu umjetnosti u učenju područja STEM. Čarolija šume sastoji se od više dijelova. Prvi je dio časopis Čarolija šume u kojem su prikazani pokusi, istraživanja učenika, likovni i literarni radovi na temu Šuma.

Drugi je dio knjiga izrađena od recikliranog papira Drveće oko moje škole  u kojoj smo najbrojnije vrste drveća koje okružuju našu školu izdvojili i o njima napisali svoje spoznaje i istraživanja. Treći su dio knjige Pjesme o šumi koje smo napisali motivirani izgledom šume i njezinim ljepotama, a četvrti su dio Ekoporuke koje smo stavili u papirnate vrećice, ukrasili svojim likovnim radovima i time oblikovali novu knjigu.

Radom na knjizi učenici su se uključili u korisne i poticajne aktivnosti učenja, u kojima se znanost, matematika (osnovne komponente STEM obrazovanja) povezuju s umjetnošću u širem smislu. Putem STEAM-a učenici su mogli istražiti ​​i iskusiti odnose između školskih predmeta i stvarnog života te su imali više prilika za međudisciplinarni dijalog, ispitivanje i rješavanje problema.

OVDJE prolistajte Časopis Čarolija šume.pdf

■  Napisala: Melita OGRINŠAK, mag. prim. educ. učiteljica savjetnica | OŠ Bedekovčina ■