Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Komunikacija s roditeljima
objavljeno: 8. travnja 2019.

… katkad ne odrađuju ono što bi trebali pobudile su još veće zanimanje čitatelja. Zašto je zanimanje veće kad se „upre prstom“ u ono što nije dobro?
Vrlo često potičem svoje roditelje na komunikaciju. Volim i želim da roditelj bude aktivan sudionik, a ne samo pasivan gledatelj neke razredne priredbe. S roditeljima komuniciram na četiri različita načina.

1.) Roditeljski sastanak – održim tri-četiri susreta tijekom jedne školske godine (prije susreta roditelje upoznam s dnevnim redom i očekivanim trajanjem sastanka, a na kraju im dam sažetak u digitalnome obliku da ga roditelji mogu i poslije pogledati).

2.) Individualan razgovor − razgovor u kojemu učitelj roditelju daje cjelokupnu sliku o djetetu: kako napreduje, kako surađuje unutar razredne zajednice…
Roditelj ima obavezu jednom u polugodištu doći na individualan razgovor (otkad je uveden e-Dnevnik, sve manje roditelja dolazi na individualan razgovor).

3.) Razredna mrežna stranica − razredne obavijesti za tjedan koji je u tijeku (potreban pribor, promjena rasporeda sati ili neka aktivnost koja nije bila planirana).

4.) Elektronička pošta – ako primijetim problem, nastojim odmah elektroničkom poštom obavijestiti roditelja/roditelje (ako se slučajno vraćamo prije s neke izvanučioničke nastave,  svim roditeljima obavijest pošaljem elektroničkom poštom).
Ako je problem vezan za ponašanje učenika, prvo se „odvojim“ od problema (dam si sat-dva oduška), a zatim napišem pismo držeći se činjenica, tj. potpuno sam objektivna.

e) Olujne obavijesti – to je nešto što prije nisam radila. Vodeći učenike do školskoga autobusa, jednom riječju ili čak mimikom lica (ako je roditelj nazočan) roditelju dam informaciju je li učeniku bio dobar ili loš dan (roditelji mi kratkim kimanjem glave daju do znanja da su informaciju primili).
Roditelji su i više nego zadovoljni takvom brzom povratnom informacijom.

 

Često „kucam o drvo“ zbog dobre komunikacije koju imam s roditeljima.

Moj je zaključak da su roditelji itekako zainteresirani za uspjeh svojega djeteta. Vrlo često aktivno sudjeluju i potiču svoje dijete, žele (koliko im to njihove obaveze dopuštaju) biti uključeni u školski život. Naravno, ima iznimaka, ali dosad nisam upoznala roditelja kojemu njegovo dijete nije važno.
Ako informacije dajemo pravodobno i objektivno te imamo profesionalan odnos prema radu, tada je i komunikacija s roditeljima uspješna.

…………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | 2. razred | https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/ 

………..

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige