Jučer-danas-sutra
AMERIČKA UČITELJICA NANCIE ATWELL
‘Najbolja učiteljica na svijetu’ upozorila na previše testiranja
objavljeno: 19. studenoga 2015.

Nancie ATWELL, američka učiteljica koja je ove godine osvojila Global Teacher Prize, posjetila je jednu školu u Londonu. Rekla je da bi učitelji mogli privući više pozornosti svojih učenika kad bi pričali tiše umjesto da viču.

Gospođa Atwell osvojila je nagradu od milijun dolara, ali je novac odmah donirala svojoj školi u gradu Maineu. Pri posjetu Londonu rekla je da je dio nagrade potrošen na popravak školskih bojlera.

Također je demonstrirala svoje nagrađivane vještine poučavanja na satu engleskog pred razredom 12-godišnjaka i 13-godišnjaka.

Tiho govoreći i sa strpljivom pristojnošću prema učenicima koji su sjedili u krugu oko nje održala je lekciju o dvije pjesme. Također im je rekla da je njezini učenici zovu imenom.

„Već dugo radim ovaj posao i naučila sam da, što ste vi nježniji, to će oni biti pažljiviji.“

Kad bi imala probleme s nekim učenikom, otišla bi do tog učenika i rekla mu: „U čemu je problem? Trebaš se posvetiti zadatku i prestati pričati.“ Ponekad zna biti stroga. Također ima ono nešto što njezini učenici zovu „onim pogledom“ i oni ga se plaše.

„Odgovor na gotovo svako pitanje u učionici je popričati s djecom o tome što se događa.“

Na pitanje što čini odličnog učitelja, odgovorila je: „Ne radi se o mojoj osobnosti, niti o mojoj intuiciji, nego o onome što znam o profesionalnim metodama“.

  • EDUKACIJA MIJENJA ŽIVOTE

Atwell je naglasila važnost primjene najnovijih istraživanja o tome što funkcionira u učionici.

Gospođi Atwell dodijeljena je nagrada od milijun dolara na The Global Education and Skills Forumu u Dubaiu, a nagradu joj je predao bivši američki predsjednik Bill Clinton.

Ona je rekla da bi, kao učitelj koji je „predan javnoj službi“, željela donirati nagradu svojoj školi. Govoreći u Londonu o toj donaciji, rekla je: „Imam sve što trebam. Moj auto vozi, moja hipoteka je otplaćena, ali moja škola i moji učenici nisu imali sve što im je potrebno.“

NancieAtwell je rekla da je ta nagrada važno priznanje potencijalu poučavanja da promijeni život.

Ali, također je upozorila na edukacijske sustave koji su orijentirani prema onome što ona zove “pretjerano preskriptivnim” kurikulumom.

Takav pristup bi ograničio opseg tekstova koje učenici čitaju, upozorila je NancieAtwell, stoga bi proveli previše vremena fokusirajući se na manje tekstova samo da bi prošli testove.

„Roditelji su počeli uviđati da se njihovu djecu testira, umjesto da ih se poučava“, rekla je o američkim školama.

  • AUTONOMIJA

Gospođa Atwell je kritizirala američki fokus na „common core“ kurikulum sa „zajedničkom jezgrom“, za koji je rekla da „inhibira kreativnost učitelja“.

Učiteljima je poručila da je pretjerano fokusiranje na testiranje i kurikulum temeljen na prolasku testova „deprofesionalizacija“ poučavanja.

„To ne koristi ničemu osim što uništava moral među učiteljima“, rekla je NancieAtwell. „Zbog toga učitelji gube autonomiju, sposobnost da reagiraju na ono što su njihovi učenici kao individue i na ono što vide da se događa u njihovoj učionici.“

Ali, NancieAtwell je naglasila koliko učitelji mogu postići kada se mogu pojedinačno posvetiti učenicima i razviti njihovu kreativnost i vještine pisanja.

Gospodin Gibb, ravnatelj škole koju je NancieAtwell došla posjetiti u Londonu, rekao je da podržava gospođu Atwell u „njezinom nastojanju da naglasi važnost pismenosti i pomogne širiti ljubav prema čitanju diljem svijeta“.

„Svako dijete, bez obzira na njegovu kulturološku pozadinu, trebalo bi puno čitati i čitati dobro, što mu daje najbolju priliku da napreduje u životu.“

Učenici u razredu koji je Nancie Atwell posjetila imaju svoje poglede na ono što učitelja čini odličnim – dio njih kaže da im se sviđalo kada su učitelji bili dovoljno strogi da dopuste drugim ljudima da uče. Jedna učenica, Keara, kaže da joj se sviđalo kada su satovi bili tihi i svi su se mogli koncentrirati. „Postoji vrijeme za smijeh i vrijeme za rad“, rekla je učenica. [ IZ DRUGIH IZVORA | BBC ]