Učitelji stvaraju
LIKOVNI MI VOLIMO [ 100.]
Narodna nošnja
objavljeno: 20. svibnja 2021.

Tradicija i kulturna baština iznimno su važni elementi u mome poučavanju. Smatram da možemo cijeniti i voljeti druge tradicije i kulture tek kad uz njih dobro upoznamo vlastito porijeklo i bogatstvo svojih tradicionalnih elemenata i priča.

Od prvog razreda veliki dio tema vežem uz zavičaj, bogatstvo tradicije, upoznavanje kulturne i prirodne baštine i sve to implementiram u Likovnu kulturu.

TKANICA, 2. razred

NARODNA NOŠNJA, 3. razred

U 4. razredu detaljno upoznajemo Hrvatsku pa smo se prilikom upoznavanja nizinskog dijela posebno  osvrnuli prema tradicijskim elementima – narodnoj nošnji.

SLIKE GRADOVA I NOŠNJI

LIKOVNI SCENARIJ RADA:

Oblikovanje izgleda narodne nošnje flomasterima (razliveni flomaster):

a] Promatrajući nošnju, učenici su pokušali nacrtati izgled narodne nošnje flomasterima.

b] Nakon što su bili zadovoljni radom, kistom, koji je bio vlažan od vode, otopili su „grube” linije flomastera i dobili obojene plohe.

c] Nakon što su se radovi dobro osušili, učenici su detalje izrađivali ponovo flomasterom.

Tijekom vršnjačkog vrednovanja učenici su bili iznenađeni tehnikom, koja je za njih bila novost (premda su već radili tom tehnikom), i načinima kojima je prikazana nošnja.

Tek su skupnim pregledom uočili ljepotu radova i ostvarenost likovnih zadataka.

Najveći je problem bio što su učenici navikli na „čiste” radove i što su trebali promatrati ostvarene radove iz drukčijeg kuta kako bi shvatili da se nešto može prikazati i drukčije od očekivanog (izlazak iz sigurne zone) .

CIJELI ALBUM

■  Radovi učenika 4. b OŠ „Sveta Nedjelja“ nastali pod mentorstvom učiteljice Sandre Vuk. ■