Stanje će dodatno pogoršati pojačan osjećaj usamljenosti koji je obično rezultat uporabe digitalne tehnologije.
U studiji je sudjelovalo 285 studenata, a ispitivano je koliko se učestalo koriste digitalnom tehnologijom, kakve su njihove vještine učenja i motivacija te kolika je razina tjeskobe i usamljenosti. Studija je otkrila negativan odnos između ovisnosti internetom i motivacije za učenjem. Studenti koji su ovisni o internetu također su izvijestili da im je teže produktivno organizirati svoje učenje te su bili tjeskobniji radi nadolazećih testova.
Studija je također otkrila da postoji povezanost između ovisnost o internetu i usamljenosti, što dodatno otežava učenje.
Profesor Phil REED sa Sveučilišta Swansea je rekao: „Ovi rezultati sugeriraju da studenti koji su ovisni o internetu imaju smanjenu motivaciju za učenjem, što rezultira lošijom akademskom uspješnošću.”
Otprilike 25 posto studenata izvijestilo je da provodi više od četiri sata dnevno na internetu, a ostali sudionici između jednog i tri sata dnevno. Glavni su razlozi korištenja internetom bili provođenje vremena na društvenim mrežama (40 posto) te traženje informacija (30 posto).
Profesor Roberto TRUZOLI sa Sveučilišta u Milanu rekao je: „Ovisnost o internetu pokazala se štetnom za niz sposobnosti poput kontrole impulsa, planiranja te osjetljivosti na nagrade. Manjak sposobnosti u ovim područjima može otežati učenje.”
Studija također sugerira da usamljenost utječe na pozitivno mišljenje o studiranju i visokom obrazovanju. Slabija društvena interakcija koja je povezana s ovisnošću o internetu povećava usamljenost te utječe na nedostatak motivacije za studiranjem i akademskim životom.
Profesor Reed je dodao: „Prije nego što nastavimo s digitalizacijom našega akademskog okruženja, moramo stati i razmisliti o tome hoće li to zaista polučiti željene rezultate. Ova bi strategija mogla donijeti određena poboljšanja, ali ona također sadrži rizike koji još uvijek nisu potpuno procijenjeni.”
………………
NAPOMENA
- ScienceDaily jedan je od najpopularnijih i nagrađivanih znanstvenih portala na internetu, s više od šest milijuna posjetitelja mjesečno.
- Izvor: sciencedaily.com
- Photo by John Schnobrich on Unsplash