Školstvo u medijima
TVOJE RAZNOLIKE DAROVITOSTI I SPOSOBNOSTI UČINILE SU TE POSEBNOM OSOBOM
Pismo autističnom učeniku
objavljeno: 22. srpnja 2016.

Ruth CLARKSON, zamjenica ravnateljice u školi u St. Heleni – Lansbury Bridge School and Sports College ­– napisala je pismo svojem učeniku 11-godišnjem BENU TWISTU, kojemu je dijagnosticiran autizam kada je imao pet godina.

Inače, škola je namijenjena učenicima s posebnim potrebama, a Ben je bio jedini učenik koji je pristupio ispitu i – nije uspio proći.

NAKON ISPITA VRATIO SE DOMA S DVA PISMA:

  • jedno je bilo za njegove roditelje o rezultatu  ispita,
  • a drugo je bilo upućeno njemu. Potpisala ga je Ruth Clarkson.

U pismu gospođa Clarkson ističe kako želi da Ben shvati „da taj test odražava samo maleni dio njega i njegovih sposobnosti“ –  i nastavlja –  „Učinio si to dobro, ali Ben Twist je načinjen od brojnih drugih sposobnosti i darovitosti koje u našoj školi ocjenjujemo na drukčiji način. Ostale darovitosti koje posjeduješ, a ne ocjenjuju se ovim testom jesu:

  • tvoji umjetnički talenti,
  • tvoja sposobnost rada u timu,
  • tvoja rastuća neovisnost,
  • tvoja ljubaznost,
  • tvoja sposobnost izražavanja vlastitog mišljenja,
  • tvoja sportska aktivnost,
  • tvoja sposobnost pronalaženja i zadržavanja prijatelja,
  • tvoja sposobnost raspravljanja i procjenjivanja vlastitog napretka,
  • tvoja sposobnost oblikovanja i izgrađivanja vlastite darovitosti i
  • tvoje glazbeno umijeće.

Jako smo zadovoljni jer znamo da su te te tvoje raznolike darovitosti i sposobnosti učinile posebnom osobom, a to su stvari koje ocjenjujemo kako bismo se uvjerili da neprekidno napreduješ i nastavljaš se razvijati kao krasan i bistar mladić. Dobro je to odrađeno, Bene, vrlo smo ponosni na tebe.“

Gail Twist, Benova majka, objavila je to pismo na društvenim mrežama gdje je objava podijeljena tisuće puta. „To je prekrasno i najljepše pismo koje sam ikada pročitala“, kazala je. „Činjenica da je bilo upućeno Benu bila je također divna, zato je bio toliko iznenađen i nije mogao vjerovati da u školi doista tako misle o njemu. Ben me je učinio silno ponosnom i mislila sam da je uistinu važno podijeliti nešto tako lijepo s drugim ljudima.“

Benova je majka istaknula da je njezin sin osjećajan i drag dječak, te da je neobično uzbuđena što su u školi prepoznali njegove druge kvalitete, a ne samo one koje su testirali.

Gail je u početku bila suzdržana glede dijeljenja pisma na društvenim mrežama, da bi je naposljetku oduševio silan broj pozitivnih odgovora. „Internet može biti jako okrutno mjesto, ali dobro je znati da je to pismo nekome uljepšalo dan“, dodala je na kraju.

Ravnateljica škole Jane Grecic veli da je jedini razlog zbog kojeg je Ruth Clarkson poslala pismo Benu bio uvjeriti ga da je izvanredno nadaren mladić neovisno o rezultatu ispita.

„Svi su naši učenici posebni, jedinstveni pojedinci čije kvalitete nisu uvijek mjerljive standardnim testovima, kaže ravnateljica Grecic. „Ipak, i dalje smo u mogućnosti slaviti njihovu individualnost i postignuća kojih je mnogo.“ [ IZ DRUGIH IZVORA | nzherald.co.nz | mirror.co.uk ]