Jučer-danas-sutra
VJEŠTINE PROPITIVANJA/ISTRAŽIVANJA I NJIHOVA PRIMJENA
Planiranje nastave za 21. stoljeće
objavljeno: 6. ožujka 2018.

Vještine propitivanja/istraživanja u temeljima su pristupa i5, a konačni je cilj voditi učenike prema primjeni vještina 21. stoljeća i upotrebi tehnologije koju koriste u svakodnevnom životu za akademsko učenje.

ZAPOČNIMO S PRISTUPOM i5

Najbrži način da započnete s pristupom i5 jest da integrirate sve „petice” i u nastavu. Knjiga pruža jednostavan sustav pitanja za tu svrhu.

INFORMATION (INFORMACIJA) – Kako će određena informacija pomoći učeniku u boljem razumijevanju teme?

IMAGES (SLIKE) – Kako će slike/vizuali pomoći učenicima u boljem razumijevanju ili uranjanju dublje u temu?

INTERACTING (INTERAKCIJA) – Na koji način interakcija s vanjskim svijetom može pomoći učenicima u boljem razumijevanju ili dubljem povezivanju s temom?

INQUIRY (PROPITIVANJE) – Na koji način, potičući propitivanje, možemo potaknuti angažman učenika ili dublje razumijevanje?

INNOVATIVE (INOVATIVNOST) – Koje inovativne ideje mogu zorno prikazati razumijevanje teme?

■ KAKO RAZUMJETI i5

INFORMACIJE: Prethodne su se generacije oslanjale na udžbenike i enciklopedije. Pronalaženje informacija i potraga za njima bili su dugi procesi. Nasuprot tome, današnji učenici putem Googlea za pola sekunde mogu pronaći tisuće istaknutih tekstova, fotografija, videozapisa i informacija. Ako učitelj, na primjer, poučava o Edgaru ALLANU POEU, učenici će imati trenutni pristup beskrajnom nizu biografija, analiza, videozapisa i informacija. To mijenja igru. Informacije su dostupne, ali su još važnije vještine razmišljanja potrebne za procesuiranje i procjenu informacija.

SLIKE: Prema pristupu I5, istraživači kažu da je od 70 do 90 posto informacija koje stignu do mozga vizualno. Budući da je 40 posto svih moždanih živčanih vlakana povezano s mrežnicom, mozak može obraditi vizualne informacije 60 tisuća puta brže nego što obrađuje tekst. Vizualni sadržaji ključna su komponenta za dublje učenje, a uz pristup internetu i brojnim vizualnim medijima nikad nije bilo lakše ili važnije koristiti slike kako bismo pomogli učenicima da bolje uče.

INTERAKCIJA: Učenje se ne može događati u vakuumu. Kako se naš društveno-tehnološki svijet razvija, surađivanje postaje temeljna vještina koju učenici moraju naučiti. Internet omogućava da su nam savjeti stručnjaka ili bilo kakva pomoć svima stalno dostupni. U učionici je interakcija također vrlo važna. Izgradnja kapaciteta za timski rad, dijeljenje povratnih informacija i zajedničko razmišljanje postali su dominantna potreba.

PROPITIVANJE/ISTRAŽIVANJE: Kada su djeca mala, prirodno postavljaju milijune pitanja. Kako postaju starija, ta se navika smanjuje, dok ih škola poučava da postavljanje pitanja znači da ne razumiju ili nemaju odgovor. Učenje temeljeno na postavljanju pitanja preobražava alat koji pokazuje nedostatak u istraživački alat. Postavljanje pitanja potiče učenike da budu više od pukih primatelja informacija i postanu aktivni sudionici učenja.

INOVACIJA: Pisanje eseja, provođenje znanstvenog eksperimenta, izrada plakata – to su sve savršeno dobri prikazi učenja, ali koliko plakata izradi učenik tijekom 13 godina školovanja? Jesu li ti projekti omogućili dublje učenje i pripremanje učenika da postanu građani 21. stoljeća? Svjesno razmišljanje o razvoju preciznih, kreativnih i inovativnih prikaza učenja pomaže u unapređenju razvoja vještina.

………………

NAPOMENA: 

  • Concordia University-Portland –posvećeno pripremi učenika za život i življenje te podršci učiteljima.
  • Izvor: education.cu-portland.edu