Školstvo u medijima
Požega: Ekonomska škola ima 12 učeničkih tvrtki
objavljeno: 2. ožujka 2015.

 [ IZ DRUGIH MEDIJA – 24sata ] Čokoladne pozivnice za vjenčanja i keksi sa stihovima bećaraca samo su neke od poslovnih ideja koje su učenici Ekonomske škole iz Požege nedavno predstavili Hrvatskoj mreži poslovnih anđela.

Njihove ideje, zainteresirale su i poduzetnike, zapravo su dio velikog projekta koji škola provodi od prošle godine. Projekt „Poduzetna škola“ financiran je sredstvima Ministarstva poduzetništva i obrta: u njemu sudjeluje 12 vježbeničkih tvrtki Ekonomske škole, odnosno učenici trećih i četvrtih razreda obrazovnih profila ekonomist i komercijalist.

U sklopu projekta prošli je tjedan u Požegi održan i Sajam vježbeničkih tvrtki škole na kojem su učenici predstavili svoje poduzetničke ideje. 

Ravnateljica Marinka Parac izjavila nam je kako su svi učenici koji sudjeluju najprije prošli tri radionice:

  • Priprema za samozapošljavanje
  • Kako realizirati ideju
  • Mogućnosti financiranja tvrtke.

Nakon toga učenici su imali zadatak napisati poslovni plan. Od 165 napisanih odabrali su deset najboljih, koji su svoje viđenje poduzetništva predstavili Hrvatskoj mreži poslovnih anđela u prostorijama Zagrebačkog inkubatora poduzetništva.

Svojim idejama posebno su se izdvojile tri djevojke ekonomskog smjera. Andrea Tomazić (17) oduševila je tvrtke idejom za proizvodnju čokoladnih pozivnica za vjenčanja, Ivana Fadljević (17) izradila je plan oslikavanja zaštitnih maski za mobitele i tablete, dok je Ivana Ognjenčić (17) prezentirala požeški suvenir u obliku keksa napravljenih po starinskim receptima uz koji bi se prilagali stihovi slavonskih bećaraca.

Andrea Tomazić odlučila se na tiskanje pozivnica za vjenčanje na čokoladi.

– Budući da bračni parovi danas traže nešto modernije i inovativnije pristupe kad planiraju vjenčanje, tekst pozivnice bismo jednostavno otisnuli na čokoladi. Imamo već dosta zainteresiranih za ovu ideju – rekla je srednjoškolka. Dodala je kako se zasad s tim nitko ne bavi te da bi to mogao biti dobar izbor za početak ako se i nakon škole odluči baviti poduzetništvom. Njezina kolegica Ivana Ognjenčić u izradi plana vodila se željom da klijentima predstavi novi proizvod koji bi mogao biti suvenir njezina rodnoga grada Požege.

– To su domaći keksi pakirani u posebne kutije s posebnim dizajnom. Uz to, kupcima bismo nudili i kartice sa slavonskim pjesmama kao dodatak keksima – objasnila je Slavonka. Plan je, nastavlja, nastao brzo jer je bila ograničena vremenom, a to ju je, ističe, naučilo raditi pod pritiskom. No želja joj je, ako ideja zaživi, proširiti se i na nacionalno tržište. 

Cijeli članak pročitajte OVDJE!