Školstvo u medijima
INTERNET JE PRIJETNJA RAZUMIJEVANJU
Pretraživanje na Googleu moglo bi ugroziti sposobnost čitanja
objavljeno: 26. studenoga 2019.

Prema Sue HINCKS, ravnateljici Škole za djevojčice Bolton: „Trebamo se zapitati je li naša sposobnost da brzo pretražujemo odgovore na internetu opasnost za gubitak sposobnosti sporog i linearnog čitanja i razumijevanja pročitanog sadržaja, jer nas prijeći da suosjećamo s likovima u priči i postupno upijamo događaje i radnju.”

Hincks je također upozorila na opasnosti društvenih medija za učenike. „Društveni mediji mogu potaknuti usvajanje neracionalnih mišljenja i stavova. Buduće će generacije definitivno biti zadivljene našom naivnošću, manjkom etičke debate među obrazovanim klasama te nemogućnošću ili nevoljkošću da zaustavimo rast tehnoloških divova.”

  • Internet je prijetnja za ljudsko razumijevanje

Hincks smatra da bi škole učenicima morale osigurati stjecanje odgovarajućih vještina kritičkog razmišljanja kako bi mogli razumjeti i primijeniti informacije u digitalnom dobu – ali da kurikulum mora pokazati kako te informacije mogu manipulirati javnim mišljenjem.

Hincks kaže da uz brze odgovore koji su dostupni na internetu učenici nisu potaknuti na bitniji angažman.

„Čini se da je u današnje vrijeme, kad postavite neko pitanje, vrlo lako jednostavno pronaći odgovor na Googleu – što znači da ne morate učiti niti iščitavati goleme količine informacija, kao nekad, da bi pronašli odgovor ili rješenje”, rekla je Hincks.

„Kad vas nešto zanima ili kad nešto pretražujete, vaš je mozak aktivan, jer promišlja o toj temi. S druge strane, ako samo tražite odgovore na brzinu, tad iza tog odgovora nema nikakvog procesa dubljeg učenja ili razumijevanja.

Ovo je posebno važno kod čitanja fikcijskog materijala, jer učenicima ne daju pristup bogatom rječniku i emocijama koje književnost prenosi.”

„Ako čitate na taj način i informacije dobivate u ‘malim zalogajima’, tad ne ulazite duboko u odlična književna djela, kako su to radile prethodne generacije, a književnost donosi bogatstvo jezika i emocija koje obogaćuju vaš um”, kaže Hincks i dodaje:

„Mislim da današnja djeca ne posvećuju dovoljno pažnje ovakvim knjigama pa se zbog toga možda neće moći razviti na način na koji su to činile prethodne generacije.”

………………

NAPOMENA

  • UJEDINJENO KRALJEVSTVO: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati poučavatelje širom svijeta.
  • Izvor: tes.com