Školstvo u medijima
TOLIKO SU RAZLIČITI OD MOJE PROŠLE GENERACIJE
Prvi tjedan u drugom razredu
objavljeno: 26. kolovoza 2019.

Imam još jednog učenika koji se teže prilagođava školi, ali i s njim se mogu nositi. Jedan učenik podosta zaostaje akademski, ali radit ćemo i na tome. Svaka je nova godina drukčija, potpuno novo putovanje!

SLAGALICA ZA IZGRADNJU ZAJEDNICE

Prvoga nastavnog dana obično položim na klupe po jedan komad slagalice za svakog učenika. Kad učenici sjednu, napišu svoje ime i oboje svoj komad slagalice.

Kasnije tog dana, zajednički slažemo slagalicu. Svaki je komad označena kao slagalica za dječake ili djevojčice. Na pozadini napišem slovo M za dječake ili Ž za djevojčice. Zatim podijelim učenike u dvije skupine i smjestim ih na dvije strane učionice. Svaka skupina mora spojiti dijelove u jednu slagalicu.

Jedna je skupina jako lijepo surađivala, osim jednog učenika. Bez problema su uspjeli sastaviti slagalicu. Druga skupina nije znala kako početi. Trebala im je pomoć, nisu uspjeli samostalno složiti slagalicu.

POZITIVNA DISCIPLINA

U ovoj ću godini više raditi na pozitivnom ozračju nego na negativnoj posljedici. Odustala sam od crvenih i žutih kartona i tablice ponašanja. Jedan me je učenik upitao: „Zar nemamo tablicu ponašanja?” Ne, odgovorila sam, imamo nešto bolje. Pitao je o čemu je riječ, a ja sam rekla: „Strpi se i vidjet ćeš.”

Pridružite se „Timu za izniman napredak” . Zidni plakati (uz pomoć kojih možete bilježiti napredak učenika) ovdje su besplatni. Dodala sam im i zvijezde koje sam izrezala od papira. Vidjeli su plakate, ali ne i zvjezdice, jer sam ih pripremila u petak poslijepodne, nakon što su otišli kući.

Najveći će izazov ove godine biti praćenje učenika koji nisu ni glasni ni problematični. Odvajam previše vremena na one koji su glasni da katkad zaboravim obratiti pozornost na svoje tihe učenike.

Planiram uspostaviti ciljeve ponašanja koristeći se „Pametnim obrascima ponašanja”. Zadatci koje smo postavili preobrazit će se u zvjezdice na našem plakatu. Bit će to dugotrajan proces.

PAMETNI ZADATCI

Spomenula sam pametne zadatke. Počeli smo s uspostavljanjem posebnih zadataka. Objasnila sam koncept riječi „posebno” i zajedno smo napravili popis primjera i kontraprimjera. Nije ispalo jako lijepo, ali učenici su razumjeli značenje riječi „posebno”.

ODREĐENI ZADATCI

Počeli smo s uspostavljanjem određenih zadataka koji se odnose na ponašanje. Oni su opipljiviji, a i moji se učenici još prilagođavaju radu u učionici, stoga je sad vrijeme za ispravljanje određenih grešaka prije nego što prijeđu u naviku.

  • Drži stopala na podu.
  • Brzo slijedi upute.
  • Brzo pripremi pribor.
  • Brzo sklanjaj pribor.
  • Gledaj učitelja dok govori.
  • Budi tiho dok učitelj govori.
  • Završi rad prije nego što počneš razgovor s kolegom iz klupe.
  • U grupnom radu, gledaj u svog partnera kad mu se obraćaš.
  • Koristi se isključivo ljubaznim riječima.

Dala sam učenicima nekoliko primjera dobrog ponašanje. Navela sam ponašanja koja me iritiraju, ali sam to učinila u pozitivnom tonu. Naglasila sam ono što trebaju činiti, a ne ono što ne smiju.

Dala sam učenicima da u skupinama prouče zadatke. Svaki je učenik odabrao jedan zadatak na kojem će raditi sljedeći tjedan. Sačuvala sam popis budem li morala povesti razgovor u četiri oka s jednim od učenika. U tom ću slučaju moći zaokružiti tri ili četiri točke s popisa uz napomenu: „Vidim da si se stvarno popravio u ovome. Na čemu bi još volio poraditi?” Na taj način mogu ponuditi izbor unutar strukture.

Nakon što su utvrdili na čemu žele raditi, navela sam ih da to i zapišu. Sigurna sam da negdje postoje istraživanja o tome da zapisivanje zadatka znači i veću vjerojatnost njegova ostvarenja. Smislila sam sljedeći obrazac koji mogu zalijepiti na njihovu klupu.

Ovaj obrazac mijenjam dodajući i svrhu učenja te mijenjajući obrazac. Ovdje možete pronaći različite obrasce, primijeniti ih u učionici ili pronaći inspiraciju. 

………………

NAPOMENA

  • SAD: What I have learned (teaching) – blog američke učiteljice Jessice Boschen, u kojem rado dijeli ideje za nastavu.
  • Izvor: whatihavelearnedteaching.com