Školstvo u medijima
UJEDINJENO KRALJEVSTVO: ISTRAŽIVANJE OTKRIVA KAKO ZAISTA IZGLEDAJU „DUGAČKI” UČITELJSKI PRAZNICI
Radno opterećenje nastavnika tijekom ljetnih praznika povećano za trećinu
objavljeno: 4. rujna 2018.

Otkrića o zdravlju i dobrobiti učitelja tijekom ljetnih praznika potaknula su upozorenja u vezi s opasnostima od profesionalnog „izgaranja” u idućoj školskoj godini.

Istraživanje koje je uključivalo 811 učitelja pokazalo je da više od polovice učitelja „u velikoj mjeri” brine o količini priprema koje su potrebne za sljedeću školsku godinu.

Istraživanje je otkrilo da se od učitelja očekuje da rade osam dana tijekom trenutačnih ljetnih praznika, u usporedbi sa šest dana otprije pet godina.

Za ravnatelje, zamjenike ravnatelja i ostale administratore taj se broj pak povećao s devet na 11 dana u istom razdoblju.

Victoria HEWETT, učiteljica, blogerica i autorica, rekla je da je tijekom svojih prvih godina poučavanja obično bila „iscrpljena već do prvog polugodišta” i nije se uvijek željela vratiti u školu.

Hewett je dodala: „Počele su me mučiti vrtoglavice, zbog kojih sam se jednom prilikom skoro onesvijestila pred učenicima. Nakon toga je uslijedilo nekoliko posjeta liječniku i hospitalizacija. Do svoje četvrte godine poučavanja pala sam u stanje depresije, što tada nisam shvaćala. Kad je ljeto stiglo, provela bih ga nadoknađujući nezavršeni rad i pripremajući se za sljedeću školsku godinu, umjesto da se opustim i napunim baterije.”

Više od 43 posto učitelja reklo je da se sve teže nosi s prebacivanjem s „normalnog” načina rada na ljetni, u usporedbi s 40 posto koji su rekli da nemaju takvih problema.

✿ 54 posto učitelja reklo je da je prebacivanje na ljetni način rada postalo teško otkako su počeli poučavati, dok je samo 21 posto učitelja reklo da je postalo lakše.

KAD SU UČITELJE PITALI ŠTO IM JE UZROKOVALO STRES I TJESKOBU TIJEKOM OVOG RAZDOBLJA:

✿ 68 posto učitelja navelo je uspješnost učenika i rezultate testova

✿ 60 posto naglasilo je financijske brige

✿ 54 posto navelo je zabrinutost o vlastitom zdravstvenom stanju

✿ 47 posto reklo je da je imalo pozitivne profesionalne odnose s kolegama

✿ 46 posto navelo je zabrinutost zbog sigurnosti radnog mjesta.

Sveukupno 73 posto učitelja reklo je da se namjerava proaktivno brinuti za svoje zdravlje i dobrobit tijekom ljetnih praznika.

Izvršni direktor organizacije koja je provela istraživanje Julian STANLEY rekao je da otkrića upućuju na rastuće trendove prema kojima učitelji doživljavaju stres povezan za posao i tjeskobu tijekom ljetnih praznika.

Stanley je dodao: „Ovo je razdoblje u kojem bi se učitelji trebali isključiti iz svoje uloge nastavnika i usredotočiti se na vlastito zdravlje i dobrobit.”

„Ako to ne uspiju, postoji opasnost od profesionalnog ‘izgaranja’ u sljedećoj akademskoj godini, što ozbiljno utječe na njihovu sposobnost da zadovolje potrebe svojih učenika i pobrinu se za uspješnost našeg obrazovnog sustava.”

Glasnogovornik Odjela za obrazovanje Ujedinjenoga Kraljevstva rekao je: „Jasno je da ne mogu postojati odlične škole bez odličnih učitelja i naša je obveza pobrinuti se za probleme koji bi mogli utjecaji na mentalno zdravlje i dobrobit učitelja.”

„Surađujemo s učiteljima, sindikatima i drugim organizacijama kako bismo odstranili bilo kakvo suvišno radno opterećenje koje ne dodaje vrijednosti, ne poboljšava radne uvjete i ne nudi svim učiteljima visokokvalitetan profesionalan razvoj.”

…………………

NAPOMENA

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com
  • Photo by Lacie Slezak on Unsplash