Stoga smo odlučili u razred uvesti semafor vrednovanja koji će nam u svemu tome pomoći.
Semafor vrednovanja:
- samovrednovanje
- vršnjačko vrednovanje.
Semafor vrednovanja primjenjujemo na kraju dana kad smo sve riješili, izvježbali i ponovili. Vrednujemo pisane tragove zadaća koje smo ostvarili tijekom boravka. S učenicima sam dogovorila kriterije vrednovanja zadaća. Svaki učenik nakon završetka na semafor stavlja svoju kvačicu s imenom. Katkad to učini prijatelj s kojim sjedi. Sami su predložili da zadnji dan u mjesecu ja stavim sve kvačice na semafor. Prokomentirali smo i što učiniti ako nisu zadovoljni svojim mjestom na semaforu.
SEMAFOR VREDNOVANJA:
- potiče učenike da promišljaju o svom učenju i radu na zadaći
- potiče učenike da si postave ciljeve u učenju i radu na zadaći
- učenici tako preuzimaju odgovornost za učenje i pisanje zadaće
- razvijaju vještinu vrednovanja.
Semafor vrednovanja potaknuo je učenike na urednije pisanje, brži rad i veći osobni angažman. Pažljivije slušaju upute, koncentriraniji su u svim drugim oblicima rada kojima vježbamo i ponavljamo. Moji učenici vole semafor vrednovanja, a ja se nadam da će se na taj način izvještiti u prepoznavanju pravih vrijednosti.
…………
Napisala Nevenka DIMAČ | OŠ Voltino, Zagreb
…..
Žena sam 50+ s 25 godina radnog staža u prosvjeti. Moj je radni vijek obilježilo 15 godina rada u nastavi i sad već 11 godina rada u produženom boravku. Kreativnost je ta zbog koje i dalje radim produženom boravku.