Kako vježbati množenje i dijeljenje istovremeno se zabavljajući? Je li to moguće? Potrudili smo se pronaći odgovor.
Učenici 2. razreda iz OŠ Mate Lovraka Vladislavci već nekoliko tjedana uče množiti i dijeliti.
Uz mnoštvo zadataka, diktata, digitalnih igara nastavljamo vježbati kako bi na kraju provjerili svoje znanje.
Pokušavam im učiniti nastavu zanimljivom.
Uz obveznu igru dremuckanja (spavamo na klupama, a učiteljica nam zadaje zadatke i budimo se ako smo točno odgovorili), proveli smo nekoliko zabavnih aktivnosti kojima smo vježbali i usvajali množenje i dijeljenje.
U radu su nam pomogli i didaktički materijali koje smo dobili od Školske knjige.
■ Podna tablica množenja i dijeljenja
Bacamo kocke s brojevima te označivačem označimo dobivene brojeve i potom u tablici pronalazimo rješenje.
■ Drvena tablica
Okretanjem pločica trebamo svrstati pločicu na pravo mjesto.
■ Snap kocke
Ove kocke, koje možemo sastavljati i rastavljati, iskoristili smo i za množenje.
■ GRADITI LIK: broj/slovo, zbrajati, oduzimati, uspoređivati – sve to smo probali ovim kockicama.
Ovaj put uključili smo ih i u množenje.
Bacimo dvije igraće kocke i zapišemo dobivene brojeve.
Nakon toga kockama prikazujemo brojevni izraz.
………………..
Na e-sferi smo pronašli predložak tablice množenja i dijeljenja koji se može isprintati.
Igrali smo igru „Pronađi broj“.
Učitelj izgovara umnoške, npr. 18, a učenik ga mora upisati na odgovarajuća mjesta.
■ IGRA PERLICAMA
Perlice u kutiji povezuju se toplinom (glačalom).
Učiteljica je pripremila setove perlica po bojama. Bacali smo kocke i dobiveni zadatak prikazivali perlicama.
Nadam se da ćemo i ostalim učiteljima i učenicima dati ideje kako množiti i dijeliti na zabavan način jer mi smo se zabavili, a provjerit ćemo uskoro i koliko smo naučili.
■ Piše: Martina Cindrić, učiteljica mentorica razredne nastave. ■ OŠ Mate Lovraka Vladislavci ■ Voli matematiku, aktivno koristi IKT tehnologiju te neprestano traži načine kako nastavu učiniti zanimljivom i bogatom. ■