U nekoliko je dana moj popis pogledan više od 4000 puta i objavljen više od 500 puta na Twitteru.
ŠTO ŽELITE DA DJECA NAPRAVE S TEHNOLOGIJOM?
POGREŠNI ODGOVORI
- naprave prezentacije
- pokrenu blogove
- izrade „oblake riječi”
- izrađuju prezentacije pomoću alata Animoto
- osmišljavaju sadržaje za samostojeće ploče
- izrađuju videomaterijale
- objavljuju na Edmodu
- služe se pametnom pločom
- razvijaju aplikacije
ISPRAVNI ODGOVORI
- upozore na važne probleme i pitanja
- počnu razgovore
- pronađu odgovore (na VLASTITA pitanja)
- udruže se s partnerima
- promijene mišljenja
- utječu na stvarni svijet
- poduzmu određene mjere
- budu primjeri stvarne promjene
TEHNOLOGIJA JE ALAT, A NE ISHOD UČENJA.
Ovim popisom želio sam podsjetiti učitelje na sljedeće – pažljivo razmišljanje o tome što želimo da naša djeca znaju i budu sposobna napraviti jest PRVI korak koji moramo napraviti kada donosimo odluke o ulozi koju bi tehnologija trebala imati u našem poučavanju.
Mislim da smo katkad zaslijepljeni trendom digitalne tehnologije. Štoviše, uvjeren sam da je previše učitelja povjerovalo u pogrešnu pretpostavku da TEHNOLOGIJA motivira djecu.
To jednostavno nije istina. Djeca NISU motivirana tehnologijom. Umjesto toga, ona su motivirana prilikama da ostave svoj trag u svijetu; ona su motivirana prilikama da sami postave pitanja i pronađu odgovore na njih; ona su motivirana prilikama da uče s istomišljenicima i vršnjacima.
Digitalni alati MOGU omogućiti sve to – ali sve dok ne počnemo gledati na tehnologiju kao na ništa više od pukog alata, nastavit ćemo trošiti vrijeme i novac na proizvode koji ne rade ništa da bi promijenili učenje naše djece.
………………………………
NAPOMENA
- SAD: Autor je teksta Bill Ferriter – bloger, stručnjak za obrazovnu tehnologiju i učitelj s višegodišnjim iskustvom.
- Izvor: williamferriter.com