Tako istkanu tkanicu „mlada” je na dan svog vjenčanja isticala na zastavi, na ulasku u njezin dom, na vozilu…
Nakon ove priče iz naše kulturno-tradicijske baštine učenicima sam donijela i pravu tkanicu da je opipaju, dotaknu, prouče i istraže. Nakon spoznaje što je tkanica, krenuli su u modificiranje i redefiniciju tkanice u suvremenu igru bojama naše zastave i elementima geometrijskih likova od kojih su stvorili novu tkanicu.
Cjelina:
Ploha
Nastavna tema:
Grafički dizajn
Likovno područje:
dizajn, slikanje
Likovni problemi (ključni pojmovi):
kompozicija boja i oblika, simetrija, ritam i niz
Motiv:
vizualni > tkanica
Likovno-tehnička sredstva i likovne tehnike:
kolaž i crni flomaster
OBRAZOVNI ZADATCI:
a) stjecanje znanja: uočavati kako se tradicijski simboli mogu prikazati i na drukčiji način (redefinicija) simbolično i jedinstveno, stvarajući geometrijskim oblicima, igru boja i oblika elemenata, a crta je samo spojnica u elementarnom nizu; uočavati oblik tkanice, boje zastave i prikazati ih
b) stjecanje sposobnosti: razvoj kreativnosti i originalnosti prilikom osmišljavanja kompozicije boja i crta, razvoj vizualne percepcije – uočavanje odnosa boje i crte, razvoj likovnog izraza, razvoj motorike, uporaba kolaža, razvoj mašte i sposobnosti izmišljanja, argumentirano vrednovanje i analiza svog rada i rada drugih učenika na temelju zadatka.
ODGOJNI ZADATCI:
razvijanje samostalnosti, razvijanje empatije, razvijanje odgovornosti prema kulturnoj baštini i tradicijskim simbolima naše domovine.
Tematska korelacija:
25. lipnja > Dan državnosti Republike Hrvatske
- Radovi učenika 2. b OŠ Sveta Nedelja, nastali pod mentorstvom učiteljice Sandre Vuk
- fotogalerija https://photos.app.goo.gl/KtyLVEQKK2Q9gV1H9