Školstvo u medijima
4 GLAVNA OBRAZOVNA TRENDA
Trendovi koji će utjecati na škole u 2020. godini
objavljeno: 7. veljače 2020.

S brzim rastom obrazovno-tehnološke industrije, metode poučavanja danas se sve više oslanjaju na tehnologije poput umjetne inteligencije, ali čak i robota.

Stoga, što sve čeka vašu školu u 2020. godini? Evo ključnih obrazovnih trendova koji će oblikovati poučavanje i utjecati na škole u nadolazećoj godini.

UČENJE POMOĆU UMJETNE INTELIGENCIJE

Uloga učitelja u školama polako se mijenja. Umjesto prenošenja informacija, učitelji imaju ulogu posrednika te usmjeravaju učenike da razmišljaju i provode projekte i aktivnosti na kojima mogu raditi u skupinama.

U ovoj novoj ulozi učiteljima pomaže umjetna inteligencija. U SAD-u će npr. u sljedeće tri godine uporaba umjetne inteligencije porasti za 47,5 posto. To će omogućiti učiteljima da se više usredotoče na posebne vještine poput emocionalne inteligencije i kreativnosti. Umjetna inteligencija preuzet će monotone zadatke i one koji oduzimaju mnogo vremena, poput provjeravanja testova i zadataka.

HIBRIDNO ŠKOLOVANJE KOD KUĆE

Roditelji koji odaberu kod kuće školovati svoju djecu imaju dovoljno podrške u današnje vrijeme zahvaljujući tehnologiji. Ako imaju praznine u vlastitom znanju ili ne mogu učinkovito poučavati neki predmet, mogu se koristiti online modulima ili tečajevima kako bi upotpunili svoje obrazovanje.

To se naziva „hibridno školovanje kod kuće” i predviđa se da će postati popularnije u nadolazećim godinama. Ono omogućuje više fleksibilnosti, pogotovo roditelja koji žele školovati svoju djecu kod kuće, ali nisu u mogućnosti to napraviti.

Za mnoge su obitelji cijena i obveze povezane uz školovanje kod kuće jednostavno prevelik zalogaj. Neki roditelji nemaju samopouzdanje u svoje vlastite sposobnosti da bi poučavali svaki predmet. Drugi se pak ne mogu posve posvetiti školovanju svoje djece kod kuće zbog nedostatka vremena. Možda najviše od svega, mnoge obitelji koje školuju svoju djecu kod kuće žele da se njihova djeca socijaliziraju s drugom djecom kako bi naučila dijeliti, surađivati i slagati se s drugima.

Ovdje nastupa hibridno školovanje kod kuće, model u kojem djeca dijele svoje vrijeme između školovanja kod kuće i tradicionalnijega školskog okruženja, primjerice tri dana kod kuće i dva dana u školi ili mnogo drugih opcija rasporeda.

PROŠIRENA STVARNOST (AR)

Proširena stvarnost postaje popularna u školama zbog toga što omogućuje više trodimenzionalnih iskustava koja oživljavaju apstraktne koncepte za učenike. Ovo interaktivno iskustvo učenju dodaje digitalne elemente pomoću kamere na pametnom telefonu. U učionicama bi animirani sadržaj proširene stvarnosti mogao biti alat koji će motivirati djecu na učenje. Djeca primjerice mogu bolje razumjeti teme ako su lekciji dodani elementi poput zabavnih činjenica, povijesnih informacija ili vizualnih 3D modela. Ili kada mogu skenirati dijelove svojih knjiga iz kojih „iskaču” tekstualni, zvučni ili videomaterijali.

VIRTUALNA STVARNOST (VR)

U usporedbi s proširenom stvarnošću, virtualna stvarnost gotovo uranja učenike u različite svjetove pomoću naočala za virtualnu stvarnost poput Google Lens.

Pomoću virtualne stvarnosti učenici mogu doživjeti ono o čemu čitaju. VR alati poput Google Expeditions omogućavaju učenicima da „posjete” poznata mjesta diljem svijeta bez da izađu iz učionice ili da se čak vrate u prošlost.

……………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: Study International povezuje učenike s globalnom mrežom sveučilišta i obrazovnih institucija.
  • Izvor: studyinternational.com