Zanimljivosti
VAŽNO JE BITI UPUĆEN U PRINCIPE I STRATEGIJE KOJI MIJENJAJU UČIONICU
Tri kategorije učitelja
objavljeno: 23. svibnja 2019.

Michael Linsin, učitelj s 27-godišnjim iskustvom, kaže da je i prije nekoliko godina imao ideju za članak o tri kategorije učitelja na temelju svojih zapažanja i iskustava, pa se tek sad odlučio o tome napisati nekoliko riječi.

1. KATEGORIJA 

Učitelji čiji je prioritet upravljanje razredom

Ovo su učitelji koji su čak i prije nego što su dobili zaduženje nad razredom odlučili da će upravljanje učionicom biti njihov put do dugačke i ugodne karijere. Možda su neki od njih imali izvanrednog mentora ili naišli na članak  

ili knjigu u kojoj su pronašli savjete za upravljanje razredom. Međutim, oni su shvatili da potraga za izvrsnošću u ovoj jednoj stvari otvara vratima svima drugima. To im omogućuje da zavole poučavanje, izgrade odnose i postižu napredak s učenicima iz godine u godinu.

U toj je kategoriji malo stručnjaka, koji se obično dosađuju tijekom ljetnih mjeseci.

2. KATEGORIJA

Učitelji čiji će prioritet postati upravljanje razredom

Nakon što su otkrili da im je „prodan” lažni ideal o realnostima poučavanja i razočarani su zbog nemotiviranih i nepristojnih učenika, ova skupina mijenja svoje prioritete.

To se može dogoditi tijekom prve godine poučavanja ili kasnije, ali oni odjednom shvaćaju da njihovu nezadovoljstvu neće biti kraja ne steknu li nove vještine.

Prihvaćaju istinu koja ih prisiljava da prestanu tražiti izgovore i naprave veliku promjenu u svojoj praksi. Ulažu vrijeme u čitanje i učenje te proučavaju ono što zaista djeluje te to potom hrabro primjenjuju.

Taj prijelaz nije lak ni za koga – starih se navika teško riješiti – ali je moguć. A rezultati su bolji nego što možete zamisliti.

3. KATEGORIJA 

Učitelji koji će se uvijek mučiti

Ima nešto izvanredno u ustrajnosti koja je potrebna da biste svakog jutra ušetali u svoju učionicu i „držali glavu iznad vode”.

Nepoštivanje, brbljanje, buka, kaotične lekcije i rutine…Tko bi sve to izdržao!

Nažalost, tragično je to da u većini slučajeva ovi učitelji ne shvaćaju što je zapravo moguće u učionici i kako bi stvari mogle izgledati. Oni nikad ne dožive poučavanje onakvim kakvo bi ono moglo i trebalo biti.

Oni slušaju opravdanja svojih kolega i katkad i sami posegnu za istim opravdanjima. Izmjenjuju razne pristupe upravljanja učionicom bez mnogo uspjeha.

Pretpostavljaju da je to jednostavno tako ili prihvaćaju mit da njihov problem leži u učenicima, roditeljima, školama ili administraciji. Međutim, istina je da ništa od toga nije važno kad dobro, barem solidno, upravljate učionicom.

Onima koji uživaju u preobrazbi učionica i mijenjanju učeničkih života te su stekli za to potrebne vještine upravljanja učionicom nekolicina problematičnih učenika ili rad u izazovnoj školi nije ništa više od izazova koji moraju prevladati.

To je ono što cijelu igru čini uzbudljivom i vrijednom igranja.

Ako ste pod stresom, imate poteškoća i zapeli ste u ovoj kategoriji, imajte na umu da postoji izlaz. Tijekom posljednjih desetak godina razgovarao sam s tisućama učitelja koji su napravili upravo to.

I vi to možete.

Ali morate prestati eksperimentirati sa strategijama koje nikad nisu bile predviđene provoditi se zajedno. Morate prestati potkupljivati učenike, pokušavati ih uvjeriti da se moraju dobro ponašati ili vjerovati da jednostavno imate brbljavi razred – da ste u njihovoj milosti i nemilosti.

Morate prestati slušati izlike zbog koji ne možete imati karijeru koju zaista želite. To je sve velika laž.

Dobra je vijest to da to svatko može. Svatko može imati razred koji se dobro ponaša iz godine u godinu u relativno kratko vrijeme. To ne znači da morate tražiti savršenstvo ili da morate stvoriti prostoriju punu malih vojnika ili robota. Daleko od toga.

To znači da možete stvoriti učionicu u kojoj vaši učenici žele biti.

NEMOJTE GLEDATI UNATRAG

Mnogo je pogrešnih informacija o upravljanju učionicom. Slušat ćete izgovor za izgovorom, žalbu za žalbom te jednu površnu strategiju za drugom. Dodajte tome sposobnosti, promjene kurikuluma, ćudljive administratore, izazovne učenike, roditelje koji ne mare… S time smo svi suočeni.

Nemojte slušati ništa od toga. To se vas osobno ne tiče. Vi ste drukčija vrsta učitelja.

Ali morate znati što zaista djeluje. Morate biti dobro upućeni u principe i strategije koje predvidljivo preobražavaju učionicu bez obzira na to koliko to izazovno bilo.

Ako u praksi iskoristite ono što ste naučili i ostanete tome dosljedni, ne samo da ćete gotovo odmah vidjeti izvanredne rezultate, već ćete biti na putu do dugačke, uspješne karijere koju ste oduvijek željeli.

…………

NAPOMENA:

  • Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com