Iz školskog svijeta
RANI I PREDŠKOLSKI > EURITMIJA U DJEČJEM VRTIĆU
Umjetnost pokreta u službi riječi
objavljeno: 3. lipnja 2019.

… pozvale su roditelje odgojne skupine na suradnju u kojoj bi djeci približili njihova zanimanja, pogotovo ona koja su neobična i rijetka. Odgojna je skupina srednje, mješovite dobi, za djecu najpogodnije za prepuštanje nečemu novomu.

Na poziv se odazvala majka djevojčice iz skupine Ines DOMITROVIĆ MAKSIMOVSKA koja je članica Zagrebačkoga euritmijskoga ansambla IONA i Udruge za promicanje i razvoj euritmije „Stoimena”.

BAJKE ISPRIČANE POKRETOM

Ines DOMITROVIĆ MAKSIMOVSKA ima dugogodišnje iskustvo u radu i s euritmijskim ansamblom program pedagoške euritmije za predškolsku dob provodi u vrtićima. U svom umjetničkom djelovanju izvode euritmijska uprizorenja bajka braće Grimm, Ivane Brlić-Mažuranić, narodnih bajka…

Euritmija je umjetnost izražavanja pokretom. Usklađenim pokretima i gestama izražavaju se govor i zvuk te na način koji je blizak djeci prenose radnju.

Utemeljitelj je euritmije Rudolf STEINER, austrijski umjetnik, znanstvenik, filozof te začetnik waldorfske pedagogije. Steiner euritmiju još naziva i vidljivim govorom i vidljivim pjevanjem gdje ulogu izgovorene riječi ili otpjevane melodije preuzima pokret cijelog tijela.

Razlikujemo pedagošku, zdravstvenu i umjetničku euritmiju, pri čemu je svaka posebna u svom načinu izričaja.

U dogovoru s Ines Domitrović Maksimovskom odabiremo jutro kao vrijeme susreta. Neposredno pred njezin dolazak pripremamo sobu dnevnog boravka pomicanjem stolova i stolaca, ormarića, ploča i drugih dijelova namještaja kako bismo oslobodili prostor za nesmetan boravak u njemu.

Tišina i znatiželjni pogledi rezultiraju iznimnom koncentracijom u iščekivanju njezina dolaska.

Djeca voditeljicu dočekuju s velikim nestrpljenjem i radošću. Ona dolazi odjevena u plesni kostim koji svojim bajkovitim izgledom dodatno potiče djecu na prepuštanje doživljaju.

Tihim glasom i nenametljivim, ali jasno artikuliranim govorom djeluje na dječje spontano prihvaćanje i oponašanje pokreta, polako ulazeći u ritmično kretanje.

Doživljaj je snažan u sve djece, pun je emotivne ekspresije pokreta, zvuka, govora, slike i sinergije.

Zajedno putujemo u svijet mašte.

DJEČJA NADOGRADNJA PRIČE

I kako aktivnost teče, tako djeca bivaju sve opuštenija te tijek radionice postaje sve interaktivniji.

Djeca i sama riječima pokreta stvaraju svoju mikromaštu koja se vješto isprepleće s maštom, nadograđujući se jedna s drugom.

Pokreti su potaknuli maštovito uživljavanje u priču, jer euritmijski pokreti samo naznačuju sadržaje, čime se „nagovara” djetetovo imaginiranje.

Svatko u „priču” unosi svoju osobnost te nastaju nove dimenzije pokreta i osjećaja.

Tijekom svake radionice djeca se uživljavaju u sve više raznovrsnih detalja priče, čime ih potičemo na još dublje uranjanje u njezine sadržaje u zanimljiva i za njih nova prostranstva tajanstvenoga i još neistraženoga.

Ovakvim pristupom dotičemo i razvoj tolerancije, suživota i zajedništva.

Primjerom euritmije u pedagoškoj praksi pridonosimo i poticanju samosvjesnosti i samouvjerenosti.

Euritmija je jedinstvena umjetnost pokreta u kojoj se pokret, govor i glazba skladno isprepleću u harmonični izričaj te se na taj način potiče umjetnička sklonost djeteta kao i razvoj osjećaja za estetiku pokreta. Time obogaćujemo cjelokupni rast i razvoj djeteta. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Napisala Diana DIMITROV,  odgojiteljica | DV „Zapruđe”, Zagreb ]